TBR | Září

By Hanka the bookworm - 20:31:00


Krásný večer, po dlooooouhééé odmlce Vás vítám u dalšího článku. Dneska jsem nafotila novou sérii fotek na Instagram a mám z nich nesmírnou radost zejména proto, že dekoraci tvoří výrobky od mých milých kamarádek a kolegyň. Záložky a přívěsek má na svědomí Mony a svíčku zase Kristýnka (po kliknutí na jména budete přesměrováni na jejich úžasné blogy). Září zahájíme zase klasickým článkem s výběrem knih, které bych ráda přečetla.


První tady mám, pro mě tak trochu netradičně, povídkovou sbírku Neobvyklý typ. Autor Vás asi zaskočí – není jím totiž nikdo menší než Tom Hanks, herec, kterého já prostě miluju. Přiznávám, že už jsem ve čtení notně pokročila, proto mohu s klidným svědomím říct, že se rozhodně nejedná o nějakou marketingovou masáž, kdy by slavné jméno prodávalo balast. Kdepak. Neobvyklý typ je sbírkou plnohodnotných, literárně i obsahově zdařilých kousků a já se těším na každý okamžik, který s knihou ještě strávím.

Dále mě jistě čeká Hrob kolibříka, letní novinka z produkce nakladatelství Jota. Kromě přenádherné obálky mě nalákala i anotace, která slibuje mnohé. Knížečka je dost útlounká, a proto jsem moc zvědavá, jestli se do ní všechna avizovaná témata – Andy, vražda, mystika, příroda, tajemství a další – podařilo kvalitně vměstnat. Autorka Jennifer Skutelsky za Hrob kolibříka získala cenu Clark-Gross Award v kategorii román.

Poslední jsem si připravila absolutní must-have pro všechny milovníky zvířat a přírody. Zoologické zahrady i ředitel té pražské – Miroslav Bobek – jsou možná trochu kontroverzní témata, nicméně Zoopisník je naprosto nádherná kniha plná jedno i dvoustránkových fotografií. Jak už název napovídá, jedná se o soubor zápisků Miroslava Bobka, která nasbíral během svého působení v pražské zoo a po zběžném nakouknutí musím konstatovat, že i obsahová stránka vypadá velmi solidně.

Jak jste na tom s plány Vy? Daří se Vám plnit, co jste si na začátku měsíce vytyčili nebo to raději necháváte náhodě? Zaujala Vás některá kniha z mého výběru? Zejména mě zajímá, jestli dáte šanci Tomu Hanksovi, a jak se obecně díváte na to, když se pera chopí slavná osobnost 😊

  • Share:

You Might Also Like

6 komentářů

  1. Ty záložky od Mony mám taky a jsou naprosto boží a skvělé. Chybí mi tedy Hagrid, ale trio Ron, Harry a Hermiona mi dělá radost pokaždé, když se podívám na svou knihovničku, což je často... :D
    Popravdě bych do konce měsíce podle svých plánů (které nebyly tak velkolepé, jen jsem nečetla tolik, jak jsem chtěla) měla přečíst ještě čtyři knížky. Což asi nestihnu. Ale jestli, budu na sebe fakt hrdá. :D
    Tom Hanks mě popravdě docela láká. A to právě přes to, že většinou knížky slavných osobností, pokud to nejsou spisovatelé nebo novináři, nečtu. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsou naprosto dokonalé, ani bych se asi neodvážila použít je v knize, protože bych se bála, že si je zničím :)
      A Hanks je fakt fajn, má to takový staromilský nádech, příběhy jsou poměrně jednoduché, lidské, motají se kolem rodiny a jsou řemeslně myslím velmi dobře napsané :)
      Měj se krásně, Vlasti

      Vymazat
  2. Ja sa cítim taká poctená, že ti moje záložky a dokonca aj prívesok (vlastne teraz už tvoje :)) robia spoločnosť na tvojich krásnych fotografiách...ani neviem opísať, ako sa cítim, len viem, že som nesmierne šťastná a dojatá zároveň - ty si skutočný poklad, slniečko!♥^.^♥ A som taká rada, že sa tebe aj Vlaste záložky páčia a že sa ešte nerozpadli (asi mám fakt dobré lepidlo :D). ♥♥♥ĎAKUJEM♥♥♥
    No, ale dosť o mne (občas som fakt taký "narcis" -_-)...mňa najviac zaujala kniha od Toma Hanksa. Tiež ho mám veľmi rada a úplne ma zaskočilo, že vydal knihu. Avšak bála som sa, že vážne ide len o marketingový ťah, ale ako tak čítam tvoj článok, mýlila som sa! Takže osobne po knihe určite siahnem, teraz už z toho nemám strach :D
    Joj, zvieratá a príroda, tak to je moje, ďakujem za nový tip na knihu! A čo sa týka Hrobu kolibríka, tak som o knihe vôbec nepočula, ale po prečítaní anotácie som fakt zvedavá, čo na knihu povieš. Mystika, záhady...páni, to by bolo taktiež niečo pre mňa!
    Tak teda prajem príjemné čítanie a teším sa na recenzie! ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty a narcis, Mony, to opravdu ne <3 To já ještě jednou moc a moc děkuju tobě, udělala jsi mi neskutečnou radost!!!
      Recenze na všechny tři knihy se určitě na blogu objeví, tak pak mrkni, pokud tě něco zaujme :)
      Měj se moc krásně a hlavně, ať se daří!!

      Vymazat
  3. Ahoj Hani, já před pár dny dočetla Malinku, to byl můj velký plán od přečtení Tvé recenze na blogu. Musím říct, že to bylo poměrně drsné čtení. Žádné dobré konce, žádné přiklašlování. Děj byl svižný, neotřelý, do poslední chvíle jsem netušila, co se z toho nakonec vyklube. Když jsem četla pasáže, v nichž figurovala Malčina náhradní máma, hodně často jsem se poznávala. Jako by mi mluvila z duše, je to něco mimořádného, co nikdo kdo nevychovává dítě z ústavní péče, nemůže pochopit. V její postavě jsem se opravdu nacházela, až mě z toho mrazilo. A ten závěr...zkrátka moc děkují za další doporučení skvělé knihy, kterou nelze přečíst bez emocí. Teď jsem se pustila do opětovného čtení Orwellova románu 1984, jsem teprve na samém začátku a už teď je mi jasné, že i s odstupem 20 let to bude "pecka". Další čtecí plány prozatím nemám, ale můj seznam TBR je opravdu dlouhý, takže bude záležet jen na momentální náladě a pocitu. Přeji krásné podzimní dny a moc se těším na Tvoji recenzi knížky od Toma Hankse, protože jako herce ho mám také moc ráda a věřím, že má co říct. Z:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeni, ani nevíš, jak mě vždycky těší, číst tvoje řádky. Jsem moc ráda, že se ti Malinka trefila do vkusu, ačkoliv chápu, že to pro tebe musí být velmi náročné čtení, protože je ti to mnohem bližší než mně. Možná by tě proto mohlo zajímat, že vyšlo volné pokračování - Běsa - která se věnuje Malčině biologické rodině :) Já se na něj sama brzy chystám :)
      Co se týče 1984, to je můj velký rest. Orwellovu Farmu zvířat naprosto miluju, ale k 1984 jsem se bohužel ještě nedostala.
      Hankse mám téměř dočteného a jako oddechové čtení s trochu vyšší literární kvalitou určitě doporučuji. Povídky jsou takové civilní, ze života, mají starosvětský nádech a celý koncept psaní každé povídky na jiném stroji spolu s názvem (v angličtině Uncommon type - typewriting = psaní na stroji) mi přijde fakt skvělý :) Navíc obálka od Tomski a Polanski je opravdu nádherná. Recenze by mohla snad během příštího týdne :)
      Měj se krásně, Zdeni

      Vymazat