Knižní přírůstky za listopad 2016

By Hanka the bookworm - 11:49:00

Krásné pondělí, moji milí. Trošku se zpožděním Vás vítám u poměrně oblíbené rubriky knižní přírůstky. Dneska (jak už je zvykem) Vám toho zase ukážu opravdu hodně, konkrétně tu máme 16 kousků!


Hned 1. 11. jsem poctivě běžela do knihkupectví, koupit si knížku, která byla odhlasována pro společné čtení v rámci projektu #mycteme. Ti, kdo se pravidelně účastní, jistě vědí, že mluvím o Drákulovi, no, myslíte, že jsem se k němu dostala? Zůstává tak mým restem na prosinec. A aby mu nebylo smutno, přihodila jsem ještě útlounkou knížečku Ten, kdo stojí v koutě od Stephena Chboskyho. Nedávno jsem totiž viděla film, který mě hodně zaujal, takže jsem se rozhodla mrknout i na knižní předlohu. Knihu momentálně čtu a jde to samo.

Další čtyři kousky se ke mně dostaly prostřednictvím soutěže na Hnízdě zvrhlé Narcisky, kde jsem vyhrála 30% slevu na nákup v e-shopu Albatrosmedia. Pro sebe jsem vybrala Vážku Michela Bussiho, Hrobku H. P. Lovecrofta (stydím se, že se považuji za milovníka hororů a od tohohle klasika jsem ještě nic nečetla), Sůl moře Ruty Sepetys a konečně V lese visí anděl Samuela Bjørka. Dva kousky jsem pak přihodila ještě k Vánocům pro své blízké…


Následovaly dva recenzní výtisky od Domina. Nehoda od C. L. Taylor a Osudy a běsy od Lauren Groff. Jak víte, obě knihy už jsou přečtené a zrecenzované, takže se můžete podívat na mé detailní dojmy (tady a tady).


Na e-shop Megaknihy.cz jsem dosud slyšela dost chvály, tak jsem se rozhodla ho také vyzkoušet. Ceny jsou více než příznivé, knihy dorazily v top stavu, jedinou nevýhodu vidím v opravdu dlouhé dodací době. Objednala jsem si Illuminae (což byla kniha, kvůli které vlastně celá objednávka vznikla), a poté pár knih, po kterých už jsem pokukovala opravdu dlouho: A proto skáču od Naokiho Higašidy, Zbláznila ses? od Jany Jiráskové, Vše, co jsme si nikdy neřekli od Celeste Ng (řekněte mi proboha někdo, jak se čte to příjmení), Prahu NOIR, na kterou se vážně těším, protože je to skvělý způsob, jak rychle prozkoumat české autory a případně dát šanci těm, jež mě více zaujmou. Navíc grafické zpracování té knihy je fakt povedené. A k objednávce jsem přihodila ještě knihu v akci, Zavři očka svý od Suzanne Redfearn.   


Tento měsíc jsem pořídila jedinou audioknihu – Medvídka Paddingtona od Michaela Bonda. Knihu namluvil Tomáš Juřička, dabér Oslíka (ze Shreka), kterého znám navíc osobně, takže to pro mě má o to větší kouzlo. Samotnou knihu právě poslouchám a je to skvělá společnice při pečení cukroví, lépe jsem si vybrat nemohla.

Poslední je úlovek je z Levných knih, kam jdu skoro vždycky, když mám v Praze trochu času. Vybrala jsem si Proces od Kafky, od kterého jsem doposud četla pouze Proměnu, tudíž mám pocit, že by si zasloužil více mé pozornosti.


Doufejme, že jsem při tom množství na nic nezapomněla. Ze všech knih mám samozřejmě ohromnou radost, i když je mi jasné, že některé kousky na mě na poličce budou muset čekat třeba i několik měsíců, ale co se dá dělat. Moc by mě zajímal Váš názor na kteroukoliv z výše zmíněných knih. Mějte se krásně a užívejte předvánoční čas! ♥

  • Share:

You Might Also Like

22 komentářů

  1. Nadherne kousky. Illuminae je peknej tlustoch... :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Lucí. To je, ale už jsem přečetla a jsem nadšená ♥ Určitě by se ti taky líbila!

      Vymazat
  2. Pěkný kousky :-) Vážka se ti bude hodně líbit :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Teda, to je knih :) O některých zmíněných jsem už slyšela, tak jsem zvědavá na recenze :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to nálož, no :) Recenze jistě do budoucna budou, brzy určitě na A proto skáču, Illuminae a Ten, kdo stojí v koutě :)
      Měj se krásně a děkuju za komentář :)

      Vymazat
  4. Polovinu knížek si asi ve tmě potají ukradnu, až zjistím, kde bydlíš :D:D
    Katy

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D Tak to abych si dala pozor, ale já to u tebe mám to samé, když představuješ všechny knihy! :D :)
      Měj se krásně, Katy

      Vymazat
  5. Tady tkví asi má současná výhoda - poslední dobou mi knihy vůbec nepřibývají, a tak se nemusím bát, že nějakou ve výčtu zapomenu zmínit. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak neboj, brzy ti minimálně jedna přibude, ve středu odesílám výhru :)
      Měj se krásně, Vlasti ♥

      Vymazat
  6. Samé nádherné kousky, ale vlastní výtisk Ten, kdo stojí v koutě ti obzvláště závidím. Knihu jsem sice už četla, ale ráda bych ji měla i doma na poličce :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky se mi moc líbí a jsem ráda, že jsem si ji pořídila. Zkus si napsat Ježíškovi, třeba ti ji nadělí :)
      Měj se krásně, Magdi

      Vymazat
  7. Haničko, krásná hromádka úžasných knih. Ráda vidím Sůl moře a těším se, co na ni řekneš. Nehodu zrovna čtu a musím říct, že jak jsem se po Tvé recenzi trošku bála, nepřijde mi to zatím špatné, tak uvidíme... Illuminae slíbil Ježíšek, to už jsem Ti psala. Bjork na mě čeká v knihovně a Vše, co jsme si nikdy neřekli také plánuji pořizovat. Obecně teď v Odeonu vychází neskutečně zajímavé tituly, plánuji jich snad pět... No prostě, krásná hromádka plná knížek, které se mi buď líbily, nebo na které se taky těším, takže užívej užívej užívej a těším se na články! :) Měj se báječně!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Kristý. Jojo Sůl moře mám hodně vysoko, ale furt se nějak ne a ne dostat na řadu :D Na recenzi na Nehodu jsem fakt moc zvědavá, uvidíme jak ti změní/nezmění názor samotný konec. Illuminae se ti podle mého bude líbit, asi si nějak neumím představit člověka, kterému by se to nelíbilo nebo ho to minimálně nezaujalo.
      Odeon jede, to máš pravdu, mně zkrátka jen mrzí ty jejich přebaly. Já vím, že jsou ikonické a jsem možná jediná, komu se nelíbí, ale mě tam ty barvičky prostě štvou, mnohem víc by se mi ty přebaly líbily jen s klasickou kresbou/fotkou, prostě bez těch barev...
      Taky se měj krásně a užij si Nehodu i všechny knížky, které budou následovat :)

      Vymazat
  8. Tak to je opět parádní číslo. Já jsme si za listopad pořídila jen jednu knížku - Královnu stínů od Sarah J. Maas, na kterou jsem kvůli potížím s dopravou čekala asi pět týdnů, takže mám teď ohromnou radost, že je konečně doma, i když ji nejspíš ještě pár dní číst nebudu.
    Ten, kdo stojí v koutě jsem viděla ve filmovém zpracování. Tenkrát se mi ten snímek hrozně líbil, takže mám určitě v plánu mrknout i na knížku :)

    Lory Humble × TICHÝ ODPOR

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Lory. Tedy, čekat na knihu pět týdnů, to by mě asi kleplo. Já od megaknih čekala něco okolo týdne a už to mi vadilo :D
      Já Ten, kdo stojí v koutě taky právě viděla, tak jsem si pořídila i knížku. Právě jsem ji dočetla a musím říct, že i když je film dobrý, kniha na mě zapůsobila mnohem intenzivněji, co se týče psychiky a hlavně problémů hlavního hrdiny, takže doporučuji :)
      Měj se krásně a užij si Královnu stínů :)

      Vymazat
  9. Nádherné knihy a nádherné fotky!! :)
    Vážku jsem četla a byla opravdu dobrá, jen jsem se do ní pořádně nedostala a nezapůsobila na mě. Každopádně myslím, že z ní budeš nadšená :)
    Sůl moře by mi měla přijít na recenzi, tak se už nemohu dočkat, protože jsem si ji přála od doby, co vyšla :)
    Illuminae je taktéž na mém wishlistu od svého vydání a Ten, kdo stojí v koutě+ Dracula u mě čekají na přečtení a jsou to takové dva moje resty (z mnoha) :)
    Měj se krásně a užij si čtení :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Lucí! :)
      Na Vážku jsem slyšela docela rozporuplné názory, vím, že někteří ji vychvalovali až do nebes a některé zas nechala tak nějak bez emocí, asi jako tebe :) Proto se na ni moc těším, uvidíme, jak se mi zalíbí :)
      Na Sůl moře se těším neskutečně, od autorky jsem četla V šedých tónech, což se mi až na pár drobností dost líbilo a na Sůl jsem snad zatím neslyšela jediný negativní názor.
      Illuminae si určitě pořiď, já už mám knihu za sebou a jsem nadšená, stoprocentně by se ti taky líbila! Ten, kdo stojí v koutě jsem právě dočetla, no a jak víš, Drákula je i mým restem a bohužel jím prozatím asi zůstane, nějak se mi na něj nedostává času.
      Taky se měěj krásně :)

      Vymazat
  10. Krásná sbírka a fakt se mi líbí fotky. Ty se ti povedly. :o)

    OdpovědětVymazat