TIP | Obchodník s hudbou

By Hanka the bookworm - 14:01:00

Krásné odpoledne. Nevím, jak u vás, ale my máme pěkně pošmourno, čili ideální počasí na čtení nějaké dobré knihy. Pro dnešní tip jsem si vybrala titul, který jsem přečetla už před časem, ale stále na ten příběh a postavy v něm myslím, což je pro mě záruka skutečně dobře odvedené práce autora.
Rachel Joyce je britská autorka, věnující se zejména rozhlasovým hrám. Tvoří je pro rádio BBC a z jedné takové hry vzešla i kniha, díky níž jsem si její tvorbu oblíbila. Nejedná se samozřejmě o nic jiného než o Nepravděpodobnou pouť Harolda Frye, náhodný kup z Levných knih, od kterého jsem absolutně nic nečekala a dostala mnohé. Vyzněním je Harold velmi podobný dnešnímu tipu, takže pokud Vás zaujme jedna z knih, je velmi pravděpodobné, že se vám bude líbit i ta druhá.
Frank si otevře krámek v jedné ze zapadlých anglických ulic a začne v něm prodávat gramofonové desky. Zdá se, že u něj naprosto každý nalezne to, co zrovna potřebuje. Frank má "šestý smysl", díky kterému pozná, co se danému zákazníkovi bude líbit. Brzy se seznamujeme i s ostatními prodejci na oné ulici a život poklidně plyne dál. Dokud jednoho dne před Frankovým obchůdkem neomdlí mladá žena...
Od Obchodníka s hudbou nečekejte klasický romantický příběh, kdy na sebe všechny události navazují tak, jak bychom v rámci žánru čekali. Je to vyprávění nesmírně něžné, citlivé, plné emocí, které vám však nejsou vnucovány silou. Laskavost, to slovo mi vytane na mysli, když na knihu vzpomínám. Rachel Joyce zkrátka umí vyprávět obyčejné příběhy plné neobyčejných lidí, zasadit je do běžného prostředí, ale zároveň okořenit neopakovatelnou atmosférou. Ač mám k závěrečným kapitolám drobné výhrady, jako celek je Obchodník s hudbou přesně tou knihou, kterou v rámci žánru hledám. 


Komu se to bude líbit?

  •      Milovníkům neprvoplánových romantických příběhů
  •       Příznivcům laskavých vyprávění plných charakterních hlavních hrdinů
  •       Všem, komu se líbila Nepravděpodobná pouť Harolda Frye
  •       Těm, kdo se rádi v knihách i něčemu přiučí, Obchodník s hudbou je plný popkulturních odkazů k zajímavým písním
Za možnost knihu číst a recenzovat bych chtěla moc poděkovat Marii Cosmopolisu

Četli jste něco od Rachel Joyce? Mně ještě zbývá její Milostná píseň Queenie Hennessyové, na kterou se nesmírně těším. 💕

Autor: Rachel Joyce
Originální název: The music shop (2017)
Překlad: Lucie Mikolajková
Nakladatelství: Cosmopolis
Rok vydání: 2019
Počet stran: 288

  • Share:

You Might Also Like

2 komentářů

  1. Děkuji za tip, podle toho co píše, by byla kniha přesně pro mě. :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem moc ráda, snad se k ní někdy dostaneš :)
      Měj se krásně

      Vymazat