RC | Sentimentální román - Bianca Bellová

By Hanka the bookworm - 9:00:00


Dva lidé, dvě místa, jeden den a jedna smrt, která se stává středobodem událostí jich obou. On musí oznámit smutnou zprávu rodině zemřelého, ona se musí vypořádat s rodinnou pozůstalostí. Oba utopeni ve vzpomínkách. Oba propojeni. Morální (ne)hodnoty, promarněné příležitosti a jeden vyhaslý talentovaný život…


Bianca Bellová vstoupila do povědomí veřejnosti zejména svým nejnovějším románem – Jezero. Ten ovšem není zdaleka jejím prvním počinem. Svou spisovatelskou kariéru zahájila právě titulem Sentimentální román, který letos Host opětovně vydává v tomto temném kabátku (který se k příběhu podle mého mnohem lépe hodí).

Příběhy, které se mi zaryjí pod kůži, je pro mě paradoxně hrozně těžké hodnotit. Mám pocit, že nejsem absolutně schopna obsáhnout tu hloubku výpovědi autora. Nejinak je tomu v případě Sentimentálního románu.

Těch sto dvacet stránek textu je napěchováno něčím neobyčejným. Po přečtení vlastně dosti krátké novely, mám pocit, jako bych se čtrnáct dnů zabývala objemným existencionálním románem. Jednotlivé výjevy jsou před nás rozprostírány jako puzzle, které možná zpočátku nedávají smysl, ve finále ale vytvoří překvapivou mozaiku, která je v podání Bellové velmi naturalistická. Autorka zřejmě nemá v povaze přikrášlovat realitu, čehož si ale na české scéně obecně cením. Romány současných českých autorek jsou nesmírně hluboké a opravdové a mám pocit, že i já sama jsem do nich musela „dorůst“, konečně jsem ale snad ve fázi, kdy jejich hodnotu dovedu vážně ocenit.

Tahle emocemi napěchovaná knížečka by rozhodně neměla minout milovníky Soukupové nebo Dvořákové. Mnou totálně zamávala a zhruba každých deset stránek mi uštědřila pěkných pár příběhových facek. Omlouvám se za strohost recenze, ale dobré knihy nepotřebují prázdná slova. Prostě jděte, a čtěte je… 5/5

Za poskytnutí recenzního výtisku tímto mockrát děkuji Aničce z nakladatelství Host (na knihu určitě mrkněte tady), které se zároveň taky omlouvám za tak trochu netradiční formu recenze, jak už jsem ale psala, tahle kniha nepotřebuje hodnocení, ta potřebuje, aby ji lidé četli!

Co Vy a Bianca Bellová? Znáte její tvorbu? Četli jste ji? Já se rozhodně v brzké době chystám na Jezero!

Nakladatelství: Host
Rok vydání: 2018 (1. vydání 2007)
Počet stran: 117

  • Share:

You Might Also Like

6 komentářů

  1. NAPROSTO SOUHLASÍM!!! Řekla jsi touto recenzí všechny moje myšlenky k této knížce. Miluju jí a rozhodně ji ještě budu číst, klidně 100x. :D

    OdpovědětVymazat
  2. O Sentimentálním románu jsem už slyšela, ale nejspíš to není četba pro mě. Nicméně mě napadá minimálně jeden nebo dva lidé, kterým bych knížku mohla doporučit :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak pokud víš o někom, komu by se strefila do noty, rozhodně doporučuj, protože je to skvělá kniha :)
      Měj se krásně

      Vymazat
  3. Autorka mě lákala už Jezerem, tak vyzkouším a pokud bude na mé notě, pořídím i tuto :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si teď pořídila Jezero audioknižně, tak se nemůžu dočkat :)

      Vymazat