Knižní přírůstky za únor 2017

By Hanka the bookworm - 20:31:00

Ahoj všichni, po téměř čtrnáctidenní offlinové pauze Vás vítám u nového článku a nezbývá mi než doufat, že jste na mě za tu dobu nezanevřeli. Prvním březnovým článkem budou oblíbené knižní přírůstky (samozřejmě za únor), a jak se mi v lednu dařilo nakupovat méně, hned v únoru už se to zase nějak zvrhlo. No co, alespoň se máte čím kochat a já vlastně taky – moje knihovničky praskají ve švech a tak to přece má být… Celkový počet tedy tentokráte 15.


Prvním přírůstkem byl recenzní výtisk od nejlepších Domiňáků. Stalkery Paula Finche jsem stihla už i přelouskat a recenzi najdete hned pod tímto příspěvkem, takže pokud máte zájem, určitě mrkněte.

Další tři kousky byly nakoupeny na e-shopu Megaknihy.cz. Objednávku jsem udělala vlastně kvůli jedinému titulu – Vlčímu ostrovu od Lajly Rolstadové, což je kniha, kterou jsme se v únoru rozhodly přečíst společně s Barunkou (LetterBworld) – mimochodem, na recenzi se můžete těšit brzy. Vždycky je mi ale tak nějak líto objednávat jedinou knihu, a tak jsem přihodila ještě Sovu (recenzi prvního dílu – V lese visí anděl najdete zde) a Temnější tvář magie od V. E. Schwab, což je (zejména v zahraničí) tak opěvovaná autorka, že mi tahle série prostě nemohla uniknout. Nutno také podotknout, že všechny tyhle tři knihy mají tak krásné obálky, až přechází zrak.


Při návštěvách Prahy nikdy nevynechám ani Levné knihy a tentokrát jsem si odnesla hned tři kousky – Deník pana Nuly od George Grossmitha, což by měl být nějaký humorný deník; před časem jsem četla moc pěknou recenzi, za boha si už ale nevzpomenu, na jakém blogu. Dále Loutkáře z ghetta, který mě moc zaujal u Týnky (BookTalk), takže jsem si ho jako ovce musela pořídit samozřejmě taky :D a třetím kouskem je pak růžovoučká knížečka Jak to vidí Milo, kterou jsem viděla hned u několika blogerů a anotací přesvědčila i mě.

Následoval další recenzní výtisk, tentokráte od Joty. Toskánské věže mi anotací určitým způsobem připomínají Měsíční svit nad Paříží (recenze) – silná ženská hrdinka, umění, malířství. Akorát je děj v případě této knihy zasazen do středověké Itálie, což si myslím může být velmi zajímavý exkurz a do knihy se hodlám pustit v nejbližších dnech.

V únoru se nám taky konečně povedlo srazit se s Týnkou a výsledkem návštěvy antikvariátu na Národní bylo dalších pět knížek. Na mou obranu, dvě z nich už jsem četla – Poslední aristokratku Evžena Bočka vlastním pouze v audio podobě, ale tak nějak jsem ji chtěla mít i v té fyzické (škoda jen, že neměli i zbývající dva díly :D); Mrtvý holky Miloše Urbana mě přivedly ke čtení tohohle veleznámého českého autora, ale taky jsem je nevlastnila. Úplnými novinkami v mé knihovničce jsou pak oceňovaný Černobílý svět, na který se obzvláště těším a Osamělost prvočísel od Paola Giordana spolu s povídkami od Daphne Du Maurier jistě budou taky kvalitní četbou.


Posledními dvěma přírůstky jsou další recenzní výtisky. Klasika Spalovač mrtvol teď spolu s dalšími veleznámými tituly vychází u Audiotéky v rámci edice „Mistři slova“, kterou rozhodně doporučuji omrknout. No a nová spolupráce s e-shopem Megaknihy.cz mi do knihovničky přinesla překrásnou knihu s překrásným názvem – La Lobu od Alana Russella právě čtu.

Jaký byl Váš únor co do počtu nových knih? Znáte edici „Mistři slova“ – poslouchali jste už nějakou klasiku? Co Vám zpříjemňuje poslední dny? Já se přiznám, že kromě čerstvých přírůstků mi teď dělá hroznou radost nové CD Eda Sheerana, které sjíždím pořád dokola. ♥

  • Share:

You Might Also Like

30 komentářů

  1. Konečne si sa ukázala! :) Aj ja mám občas také pauzy, takže určite to je v poriadku!! Hlavná vec, že nás dnes vítaš s týmto článkom :) Hani, to sú ale krásne prírastky! Toskánske veže a Čiernobiely svet vyzerajú ozaj zaujímavo. A Aristokratka... ach, na tu sa chystáááám strašne dlho! Ale tých kníh je toľko. :/ :D Každopádne, prajem krásny večer a dúfam, že si knihy užiješ. Juu, tak to je skvelé. Počúvaj, počúvaj! :) Závisláčiš na Edovi? Maj sa krásne! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju za podporu, Bleise, moc si toho vážím, tento měsíc se budu muset naučit lépe organizovat svůj čas, našla jsem si full time job a jsem z toho zatím nějaká časově rozhozená :D
      Aristokratku určitě doporučuji, je to taková blboučká oddechovka, ale ve správný čas ti vykouzlí úsměv na tváři :)
      A ano, na Edovi závislačím už nějaký ten pátek, loni jsem měla dokonce to štěstí a byla na jeho pražském koncertu a byl to pro mě jeden z nejsilnějších zážitků v životě :)
      Měj se krásně :)

      Vymazat
  2. Joj , tak to je pěkná náruč knížek. Sova je úžasná kniha a temnější tvář magie přímo fenomenální fantasy. Stalkery a Loutkáře, také chystám pořídit. Krásně si je užij.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky :) Na obě, které zmiňuješ se hrozně těším, ihned po všech recenzácích půjdou určitě zrovna tyhle dvě na řadu :)
      Stalkery rozhodně doporučuji a na Loutkáře jsem sama zvědavá :)
      Měj se krásně

      Vymazat
  3. Pokud je to to co si myslim, Cernobily svet jsem videla jako film a bylo to moc pekny...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já tedy myslím, že to existuje i jako film a nadšený je z tohohle titulu snad opravdu každý, kdo ho četl, moc se těším :)
      Měj se krásně :)

      Vymazat
  4. Jupí, jsi tu :) A rovnou s přírůstky. Já prostě miluju tyhle články. Jako vždycky tam máš samé parádní kousky, třeba La Lobu si taky plánuji pořídit. A v březnu už se snad konečně dostanu k Bjorkovi, mám to v plánu, a jsem napnutá, jestli se mi tedy zalíbí nebo ne :) Všechny novinky si skvěle užij a měj se moc krásně, Haničko! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nápodobně, Kristýnko, škoda jen, že teď opravdu stíhám sjíždět jen tvůj blog, musím to rychle napravit :)
      S La Lobou postupuji děsně pomalu, i když je to vlastně dobrá kniha, musím se do toho pořádně zakousnout, takovéto rozkouskovávání nemám moc v lásce. Bjorka jsem viděla v tvých plánech a moc mě to potěšilo, já mám v kupičce na březen připravenou Sovu, furt se odhodlávám, jestli taky začít pubikovat články s měsíční výzvou, nicméně s mým nynějším tempem se k Sově dostanu spíš až v dubnu...
      Taky se měj krásně, Kristý ♥

      Vymazat
    2. Hani, jak mi tady vyskakují ty e-maily, že odpovídáš na komentáře, vzpomněla jsem si ještě na několik veledůležitejch věcí. Tak zaprvé jsem úplně vynechala Eda, závislačím teď totiž taky a je to boží :) Zadruhý se úplně třesu na Survivora, kterej dneska začíná, a nemám to s kým sdílet. Těšíš se taky tak? Game Changers je podle mě skvělý téma a doufám, že to bude povedená sezóna :) A zatřetí, co ten fulltime job? Klidně mi to hoď někam do zpráv, jsem zvědavá jako opice :) ♥ ♥ ♥

      Vymazat
    3. Klidně to hodím sem, Kristý :) Tak za prvé - Ed je prostě ♥♥♥ - nejvíc jsem si zamilovala Perfect, to je prostě nádhera, hodně se mi líbí ale i Castle on hill, Nancy Mulligan a Supermarket flowers, to jsou asi moje zatím nejoblíbenější :)
      Za druhý - ááá díky za info, moc jsem se těšila a nějak to teď vypustila, takže hned mrknu, až tam bude díl! Určitě to spolu prokunzultujem, myslím, že tahle série bude dost epic, já mám obecně nejradši série, kde se vrací bývalí hráči a tady jsou fakt ikony - jako třeba Ozzy??? To mě totálně dostalo :)
      A za třetí: ano od včerejška mám full time job - u nás ve vesnici hledali ošetřovatelku koní a hádej, koho vybrali....yey - jsem nadšená, ale unavená, bolí mě zadek a jsem ukřičená, kromě deseti koní mám totiž na starost ještě dvacet psů a to ukřičet, to už dá práci :)
      Měj se krásně a moc doufám, že se brzy uvidíme, chtělo by to kafe (myslím samozřejmě čaj) a spoustu času na kecání :D :)

      Vymazat
    4. Jojo, času na kecání bychom potřebovaly docela dost, ale co se dá dělat, zatím Ti to tu aspoň pořádně zaspamuju :D K práci gratuluju, docela splněnej sen i s bolavým zadkem a odkecanýma hlasivkama, ne? :))
      Co se Survivora týče, naprosto s Tebou souhlasím, série s bývalými hráči jsou nej. Na Ozzyho jsem taky zvědavá, ale nejvíc mě potěšila přítomnost Malcolma. V minulejch sériích mi přišel skvělej, akorát tu svojí druhou sezónu celkem prokaučoval, tak snad se poučil, ráda bych, aby tam chvíli vydržel :D
      A s tím Edem to je docela sranda, protože Tvůj výběr je přesně opačnej od mýho. Já ujíždím na Eraser, Shape of You, Galway Girl, New Man a tu Nancy Mulligan máme společnou :) Ale obecně jsem maliničko zklamaná, x podle mě byla větší pecka, tam mě bavila snad všechno. Tady mi něco přijde straaašně ucajdaný.
      Nezlob se, že jsem se Ti tu tak rozpovídala, ale musela jsem :)
      Měj se krásně překrásně a ať si brzy zvykneš na pracovní tempo a zajedeš si režim, který Ti bude vyhovovat.
      A na naše další setkání se moc těším, klíďo můžeme zkusit něco vymyslet i před Světem, nějak operativně bychom třeba nějaký společný den našly :)

      Vymazat
    5. Jako jo no, nestěžuju si, že jsem placená za to, že se vozím na koních :D
      Jojo Malcolm mě taky zajímá a ještě ta, jak už dvakrát vyhrála, nepamatuji si jméno. Není jako hráčka moc zajímavá a ostatní už ji dvakrát nechali proklouznout až do finále, jsem zvědavá, jestli stejnou chybu udělají i potřetí :D To je taková klasická - tichá voda břehy mele :D :)
      A já mám od Eda obecně radši ty pomalý kousky, třeba Eraser se právě mně nelíbí skoro vůbec :), ale chápu, že většinu víc zaujmou ty peckovější :D :) A jinak souhlas, že tohle album je skvělé, ale X bylo epic :) Galway girl je taky krásná :)
      Jsem ráda, že ses tak rozpovídala! A určitě zkusíme něco brzo vymyslet :)

      Vymazat
  5. Slušná nálož knih - ať se příjemně čtou :) Asi by mě lákal z tvého výčtu Loutkář z ghetta.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky mockrát, mrkni po něm v LK, mají ho za pár kaček :)

      Vymazat
  6. Moc pěkné knihy! Já mám také Deník pana nuly a jsem zvědavá, jaké to bude. Snad to bude povedená komedie :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky :) Taky se na něj těším, i když nevím, kdy přijde na řadu :)
      Měj se krásně

      Vymazat
  7. Moc pěkné přírůstky. Na mě doma také čeká Milo a Loutkář :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, šári, budu se tedy těšit na tvé dojmy :)
      Měj se krásně :)

      Vymazat
  8. Sakra, to je novinek. :) Já se pořád držím, takže únor u mě byl nejbohatší na knížky z knihovny. Ale Vlčí ostrov, La Lobu a Sovu bych se nechala nalákat taky. Už nějakou dobu o nich uvažuju. Jak to vidí Milo je graficky super zpracovaná, ale příběh jako takový... byl pěkný, ale hodně naivní, takže jsem si ho v LK nakonec nepořídila. Ale Hamlet (Milovo mini prasátko) byl super. :) No a pak Osamělost prvočísel... uf, to pro mě byla síla. Musela jsem si ji pořídit, ale nevím, jestli budu mít odvahu přečíst ji někdy znovu díky tomu konci... Edici Mistrů slova neznám a jako audio jsem si zatím žádnou klasiku nepouštěla a teď si tak říkám - proč vlastně ne? :D Poslední dny na mě dopadá nějaká jarní únava či co, takže si čas zpříjemňuju kafem a čokoládou. :D A teď mi dělala fajn společnost knížka Ten, kdo stojí v koutě, takže se chystám na film, abych se s hrdiny nemusela tak rychle loučit. :) Dnešek si hodlám zpříjemnit objednávkou knížek, když je to MDŽ. Je na čase porušit půst. :D A Ed prej s tím novým albem nějak jede. Kámoška je z něj celá hotová. :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, nějak mi to ujelo :D Z těch, co zmiňuješ určitě můžu zatím doporučit Vlčí ostrov, na který chystám recenzi a Lo Loba zatím taky vypadá velmi slibně, i když na tu knihu nemám tolik času, kolik bych chtěla. Na Sovu se těším neskutečně :)
      Na Milo jsem zvědavá, nečekám žádnou pecku, ale snad se mi příběh zalíbí :)
      Na Osamělost už jsem slyšela několikrát podobný názor, sama jsem zvědavá, co na to řeknu, ale myslím, že bude chvíli trvat, než se do toho pustím, chci na to mít dostatek času a toho se mi teď jaksi nedostává.
      Na tu edici mistrů slova se moc těším, Spalovače jsem ještě nezačala, ale věším, že to bude super, shodou okolností jsem toho teď od Táborského poslouchala hodně, takže jsem na jeho hlas tak nějak zvyklá :) PAk bych chtěla zkusit ještě Paní Bovaryovou, kterou namluvila Zawadská, to by mohlo být taky dobré :)
      Ten, kdo stojí v koutě je skvělý příběh, líbil se mi i film, ale knížka je prostě knížka :)
      V nejbližších dnech taky chystám nějakou objednávku, jen se musím trošku krotit :D A ano, i já jsem Edovou velkou milovnicí a tohle album je skvělé, i když X se mi líbilo asi trošku víc :)
      Mockrát děkuji za úžasný komentář, měj se krásně a slibuji, že brzy zaskočím k Vám na blog, teďka to nějak flákám :)

      Vymazat
  9. Pěkné kousky :) Na Mila jsem se dívala a v LK jsem na něj nenarazila :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky :) Já byla na Andělu a výtisků tam byla spousta :)

      Vymazat
  10. Som taká šťastná, že si späť ^.^ Stále som sa tu chodila pozerať, že či si už uverejnila nový článok, pretože mi veľmi chýbali...vážne ;)
    Páni, až 15 kníh O.o Fú, tak to je krásne číslo a teraz nastáva dilema, ktorú si prečítať skôr :D Ja som na tom oproti tebe veľmi, naozaj veľmi, chudobne...mne pribudla len jedna :D No aspoň som ušetrila, takže som na seba tak trocha i hrdá, i keď, kniha, tá vždy poteší♥♥♥
    Už sa teším na všetky tvoje recenzie a nové články, maj sa krásne a prajem príjemné čítanie♥^.^♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Mony :) Ty jsi zlatíčko, já se musím pochlapit a navštívit všechny blogy, už mi to chybí, ale bohužel teď nemám moc času :)
      Já ti možná závidím, že máš jen tu jednu, to se mi podařilo naposled loni v lednu :D
      Měj se moc krásně, Mony ♥

      Vymazat
  11. Dva týdny? Pfff, já vypadla na víc jak měsíc, takže se rozhodně nemusíš bát, že by na tebe někdo zapomněl! Jinak moc pěkné číslo a samozřejmě ještě mnohem pěknější přírůstky. Já sama jsem zatím nečetla ani jeden, ale vím, že se nám doma nedávno potulovala Sova a jistí náruživí čtenáři z naší famílie byli údajně naprosto nadšení. Co se mě týče, zrovna dneska jsem četla velmi pozitivně laděnou recenzi na Temnější tvář magie a už si na ní brousím zuby... totiž oči :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono je to někdy potřeba :) Na Sovu se opravdu moc těším, slyším na ni chválu ze všech stran a z prvního dílu jsem poměrně nadšená :) No a Temnější tvář bude stopro epic, vychvalují ji v zahraničí snad všichni :)
      Měj se krásně a ať se k tobě brzy taky dostane :)

      Vymazat
  12. Teda, to je knih! Já si za únor koupila tuším 6 knih :D Momentálně nemám na čtení skoro vůbec čas a to kvůli blížící se maturitě. Strašně mě to štve! Ale co se dá dělat...?
    Jinak bych také ráda chodila do antikvariátu, ale ve městě kam chodím do školy nebo kde bydlím žádný není. Nebo o žádném alespoň nevím...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, nějak mi to ujelo :D (bohužel nebo bohudík, kdo ví :D). Já taky teď nemám tolik času - maturitu mám sice za sebou, nicméně státnice na krku. Moc ti ale závidím ty pomaturitové prázdniny - nejlepší čtyři měsíce v mém životě :)
      Určitě zaskoč někdy do antikvariátu aspoň až budeš v nějakém velkém městě :)
      Měj se krásně :)

      Vymazat
  13. Takhle uspokojivě vysokou kupičku už jsem dlouho neviděla! A samé zajímavé tituly :)

    OdpovědětVymazat