RC | Stalkeři - Paul Finch

By Hanka the bookworm - 20:43:00

Osmatřicet. To je počet žen, které z nevysvětlitelných důvodů zmizely. Byly mladé, úspěšné, atraktivní, bezkonfliktní. Detektiv Mark Heckenburg je přesvědčen, že spolu jednotlivá zmizení souvisí a tvrdě pracuje na tom, aby dopadl pachatele. Jednoho dne však přijde příkaz shora, aby bylo vyšetřování ukončeno. S tím se ale policista zvaný Heck nehodlá smířit a zahajuje pátrání na vlastní pěst. Brzy narazí na Lauren Wraxfordovou, neodbytnou bývalou vojačku, která se proti jeho vůli stane nepostradatelnou posilou jeho jednočlenného týmu.


Stalkeři – kniha, která mě zaujala, jakmile vyšla. Atraktivní námět, poutavý název a zatraceně dobrá obálka. Jenže jak už to tak někdy bývá, kniha mě v době svého zrodu minula a já se k ní dostala s drobným zpožděním a to zejména proto, že druhý díl této série – Znesvětitel, má vyjít už velmi brzy a tak moc mě zaujala anotace tohoto titulu, že jsem si řekla, že mi Finchova série prostě nesmí uniknout. Naštěstí jsou lidi od Domina tak skvělí, že mi Stalkery poskytli k recenzi, za což jsem samozřejmě nesmírně vděčná.

Hned na úvod je třeba objasnit jednu věc – mnoho z Vás (mne nevyjímaje) by možná od knihy očekávalo nějaký drastický thriller plný násilí, mučení a detailních nechutných popisů. Toho se Vám ale rozhodně nedostane (já měla to štěstí, že mě na tuto skutečnost upozornila ve své recenzi Týnka – tady, a jsem moc ráda). Kdybych totiž očekávala temný drasťák plný krve, nejspíš bych byla (mírně) zklamaná. Jelikož jsem ale věděla, že Stalkeři jsou spíše drsnou americkou gangsterkou s takovým filmovým feelingem, naladila jsem se na tu správnou notu a příběh si vychutnala od začátku do konce. Tohle je totiž jízda; knihu nebudete chtít odložit a na posledních stránkách už budete možná spolu s hlavním hrdinou trochu ztrácet dech, protože se za celou dobu ani nestačíte nadechnout!

Postavy příběhu sice neoplývají originalitou, na druhé straně je ale velmi lehké k nim přilnout, oblíbit si je, cítit s nimi. Myslím, že na hlavních hrdinech tato kniha až tak nestojí, stěžejní je opravdu hlavně příběh. Proto se autor příliš nezaobírá minulostí (a vlastně ani přítomností) svých postav. Informace dávkuje jen na místech, kde je to nezbytně třeba, aby příběh nebyl zbytečně zpomalen. Nevyhýbá se bohužel nějakým klišoidnějším scénám, ale nutno přiznat, že v celku nepůsobí nijak rušivě. Zároveň si však nechává svým způsobem pootevřená vrátka a myslím, že je docela dobře možné, že v některých dalších dílech své série jednotlivé charaktery rozebere důkladněji.

Zajímavým prvkem knihy je bezesporu to, že vlastně už od prvních stran (nebo dokonce i jen z anotace) víte, kdo za zločiny stojí. Přesto píše autor takovým stylem, že vás drží napnuté; popisy akčních scén jsou rozhodně jedněmi z nejsilnějších momentů celých Stalkerů a při jejich čtení se Vám bude doslova tajit dech, zároveň jsou ale lehko uvěřitelné a hlavní protagonisté mnohdy taky přijdou k újmě. Knize se rozhodně nedá upřít čtivost - Finchův sloh je velmi svižný a hodně oceňuji také to, že většinu knihy tvoří velmi autentické dialogy.


Celkově mě tento titul nadchl. Před jeho čtením je ale třeba naladit se na správnou vlnu – pakliže si budete chtít vychutnat akční detektivku plnou honiček a přestřelek, splní tato kniha Vaše očekávání jistě na výbornou. Stalkery si užijí určitě i ženy, přesto je to jedna z mála knih, které bych asi doporučila primárně mužům. Za sebe dávám plný počet 5/5 a po téhle „americké gangsterce“ (používám tenhle obrat už poněkolikáté, jenže mně se ke knize prostě tak hodí, že nemůžu jinak – a to je prosím autor Angličan) se už moc těším na druhý díl. Paul Finch totiž neuzavřel případ úplně definitivně, takže jsem zvědavá, jestli to celé ve Znesvětiteli bude mít ještě nějakou dohru.

Za poskytnutí recenzního výtisku ještě jednou mnohokrát děkuji nejskvělejšímu Dominu! Knihu můžete pořídit TADY.

Četli jste Stalkery? Lákají Vás? A můžete mi doporučit nějakou podobně akční knihu? Na každý komentář se jako vždy moc těším. ♥

Detektiv Mark Heckenburg (1)
Originální název: Stalkers
Překlad: Zuzana Pernicová
Nakladatelství: Domino
Rok vydání: 2016
Počet stran: 432

  • Share:

You Might Also Like

20 komentářů

  1. Ale ne, to je škoda. Ja ocekavala opravdu thriller, to bych knihu koupila hned. Ale takhle me moc nelaka :/ Ale asi si ji alespoň půjčím :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Katy, úplně jsem reagovala, když jsem si přečetla recenzi u Týnky, ale na rovinu říkám, že jsem ráda, že jsem si knihu nakonec měla možnost přečíst. Přijít o tohle by byla vážně škoda!
      Měj se krásně :)

      Vymazat
  2. O knize už jsem slyšela, ale recenzi jsem dosud nečetla, takže moc děkuji za kompletní názor! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Magdi, snad jsem tě trochu nalákala :)
      Měj se krásně

      Vymazat
  3. Krásná recenze, Haničko, a věřím, že sis knihu maximálně užila, když už jsi tušila, do čeho jdeš. jsem moc ráda :) A jsem zvědavá, co se chystá v Znesvětiteli, i mě konec Stalkerů pořádně navnadil :) Měj se krásně!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za pochvalu, Kristý, no, myslím, že ještě, že tak, kdybych očekávala něco jiného, asi byl byla (jak píšu) zklamaná, takhle mi to ale sedlo naprosto fantasticky :)
      Taky se měj krásně :)

      Vymazat
  4. I přesto, že to není thriller, jak píšeš, mě kniha pořád láká. Námět vypadá opravdu zajímavě a tvá recenze mě přesvědčila, že by se mi to mohlo líbit. Hezky napsané :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě si myslím, že by tě kniha nadchla, budu se těšit, jestli se k ní někdy dostaneš :)
      Měj se krásně, Ivet

      Vymazat
  5. To je dokonalá recenzia♥♥♥ A tie fotky, ach, aj ja som strácala dych, pretože som sa ani nestihla nadychnúť, keď som ich zbadala :D (inak toto spojenie bolo v tvojej recenzii úžasné!). A ako aj Kristýnka, tak i ty si ma nalákala a to vieš, že takéto knihy nevyhľadávam :D Ale prečo nie? Aj ja môžem občas zmeniť tú svoju čitateľskú rutinu ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mony, mockrát děkuju, ty opravdu umíš člověka pochválit a zvednout mu náladu ♥ Budu moc ráda, když se do knihy jednou pustíš, je to vážně jízda :)
      Měj se moc krásně :)

      Vymazat
  6. Poslední dobou jsem si tvoje recenze strašně oblíbila, píšeš totiž o knížkách, které mi připadají opravdu zajímavé. A navíc je pozitivně hodnotíš. Měla bych si je přidat na svůj to read list.

    A ty fotky jsou čím dál tím lepší - knižní zátiší je tvou silnou stránkou! ♥ :)

    Měj se krásně!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vlasti, ty seš fakt zlatíčko. Ani nevíš, jak moc velkou radost jsi mi svým komentářem udělala ♥♥♥

      Vymazat
  7. Příběh se zdá zajímavý a ta obálka je vážně úchvatná :) A fotky se ti také moc povedly :)

    http://katiehoral.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  8. Výborná recenze :) O knížce už jsem slyšela, ale zatím moc netušila, co od ní očekávat :) Asi bych taky čekala nějaký mrazivější thriller :) Ale stejně mě kniha láká :) Měj se krásně :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mockrát děkuju :) A jak už jsem psala v recenzi, i když to není to, čím se to zdá být, je to stejně skvělá záležitost :)
      Měj se krásně

      Vymazat
  9. Nejsem si úplně jistá, jestli se s tímhle kouskem setkávám poprvé nebo ne, každopádně - i když sama tenhle žánr moc nečtu - zaujal mě a určitě ho někomu přinejmenším doporučím :)

    Lory Humble

    OdpovědětVymazat
  10. Knížka vypadá hodně zajímavě. Měl by mi dorazit po vydání Znesvětitel, ale jak vidím, chtělo by to přečíst dříve Stalkery asi.
    Moc pěkná recenze, Hani :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Otázka je, jestli se ve Znesvětiteli bude pokoušet nějak ukončit ten příběh ze Stalkerů, pokud ne, myslím, že návaznost je minimální - charaktery opravdu nejsou rozvedeny nikterak výrazně, pokud se ale prvním případem ještě autor zabývat bude, pak by asi byla škoda se ochudit o tu pointu. Být tebou bych asi nad těmi Stalkery zauvažovala - já alespoň to mám tak, že se opravdu snažím číst ty série popořadě :)
      Měj se krásně, Šári

      Vymazat