Tipy na vánoční dárky

By Hanka the bookworm - 12:33:00

Krásné dobré dopoledne, moji milí. Vánoce se blíží opravdu kvapem a já věřím, že většina z Vás už dárky pod stromeček svědomitě nakoupila. Pokud ale někdo stále váhá či hledá inspiraci nebo zkrátka nakupuje až 23., tento článek by mu mohl pomoci. Tipů mám pro Vás opravdu dost, proto není v mých silách se o každém z nich sáhodlouze rozepisovat, pakliže jsem na danou knihu již sepsala recenzi, můžete si ji přečíst po kliknutí na název. (Některé knížky nenajdete na fotkách, protože jsem je četla v e-podobě nebo poslouchala v audio verzi).


1) Co nesmí chybět pod žádným stromečkem

Ke správným Vánocům (čti dárkům), které nikdy nikoho neurazí a naopak nadchnou, patří podle mého především pohádky a kuchařky. Mými tipy v této oblasti jsou:

  • Medvídek Pú v úžasném ilustrovaném vydání (kterého bohužel ale budete shánět horko těžko)
  • Harry Potter a tajemná komnata – ilustrované vydání (komu by neudělalo radost, že? )
  • Poklady klasické české kuchyně aneb jak to ta babička tenkrát vařila – kuchařka, která mě zkrátka nikdy neomrzí. Obsahuje opravdu klasické české recepty a je výborně nafocená

2) Knížky pro mladší čtenáře, které ale určitě potěší i ty starší

Tento typ knih mám opravdu moc ráda, příběhy psaného z pohledu dítěte, které mají velký přesah, dokáží mnohdy zasáhnout člověka mnohem více, než „vážná dospělácká literatura“.

  • Volání netvora – kniha se dočkala i filmového zpracování, které brzy zamíří do kin, proto je  nejvyšší čas, podívat se ještě předtím na předlohu
  • Cokoliv od Neila Gaimana – já osobně četla Koralínu a taky Hvězdný prach, mimochodem i ty mají perfektní filmová zpracování, a zaručuji, že s tímto autorem chybu určitě neuděláte
  • (Ne)obyčejný kluk– povinnost pro každého, malého i velkého, tato kniha ve Vás vyvolá mnoho pocitů a doufejme, že hlavně schopnost empatie

3) Grafické romány rozumějte komiksy

To bych asi nebyla já, kdybych jich tu pár nedoporučila.

  • Zámek a klíč – jak všichni víte, moje stálice a velká láska. Tento komiks udělá radost opravdu každému, myslím, že pro kluky/chlapy skutečně skvělá záležitost – napětí, krev, trochu sexuálních scén, záhady i špetka lásky a samozřejmě vynikající grafika
  • Ségry – něco spíš pro holky a skvělý tip na dárek pro sestru, nemyslíte?
  • Sochař – můj nový objev, zatím jsem nečetla, ale zdá se, že příběh bude vážně na úrovni a vychvalují ho téměř všichni

4) Napětí a strach

Zase typická já, nicméně thrillery, detektivky a horory teď zaznamenávají novou vlnu úspěchu, takže s nimi určitě potěšíte kdekoho…

  • Vdova – opravdová srdeční záležitost, doporučuji, kde můžu, chcete-li něco pro fajnšmejkra v této oblasti, určitě sáhněte po této novince.
  • Trilogie z ostrova Lewis (Skála, Muž z ostrova Lewis, Šachové figurky) – autora Petera Maye doporučuji tak jako obecně, ale tyhle knížky jsou opravdu temné, ponuré, pro náročného čtenáře, detektivní linka je trošku okrajová, zásadní jsou flashbacky hlavního hrdiny do minulosti, střídání er a ich formy, zkrátka lahůdka, navíc ty obálky ♥
  •  Její život v očích panenky – výjimečná sonda do duše psychicky narušené osoby, tahle knížka je vážně creepy, trochu ujetá, nechutná, a přesto skvělá
  •  Série případů z oddělení Q – Jussi Adler-Olsen je jméno, které na mém blogu slýcháte poslední dobou opravdu často a dnes ho uslyšíte znovu. Jeho sérií určitě potěšíte každého milovníka správně mrazivé severské detektivky
  • Stephen King a cokoliv od něj – další z autorů, které omílám pořád dokola; chcete-li jeho typickou práci, sáhněte po Osvícení, Řbitovu zviřátek a nově teď také vyšlo jubilejní vydání románu To, které je vážně krásné. Chcete-li něco míň drsného, doporučuji povídkový soubor Čtyři roční doby nebo Zelenou míli. A chcete-li něco pro toho, kdo už četl opravdu všechno, pořiďte nejnovější kousek – Konec hlídky

5) Pro vizionáře

Nejsem žádný odborník na sci-fi ani postapokalyptické romány, v poslední době jsem ale četla dvě knihy, které můžu bezvýhradně doporučit:

  • Všemi dary obdarovaná – postapokalyptický thriller s netradiční hlavní hrdinkou, který si zamilují muži i ženy, milovníci žánru i žánrem nepolíbení
  • Illuminae – kniha pro mladší i starší čtenáře, která okouzluje svou formou, ale ani obsah nezůstává pozadu. Rozhovory, přepisy zpráv, dokumenty a novinové články dohromady vytváří skutečně netradiční příběh, ke kterému rychle přilnete

6) Humor

I ten patří k Vánocům, proto se nezapomínejte smát…

  • Kráva nebeská – kdo by si byl pomyslel, že agent Mulder z Akt X dokáže taky napsat knihu a ejhle, dokázal a dost dobrou, při čtení jsem se skutečně bavila!
  • Poslední aristokratka (a další dva díly) – velmi jednoduchý humor, který nesedne každému, ale znáte-li člověka, který občas rád totálně vypne a směje se u Slunce, sena; Kameňáku a dalších, tohle se mu bude líbit

7) Pro vybíravé…

Určitě máte ve svém okolí čtenáře, kteří nedají šanci jen tak něčemu a pokud už ano, máloco je nadchne, i pro ty tu mám pár tipů:

  •  Literární spolek Laury Sněžné – překrásná mnohovrstevná magická kniha, u které se musí hodně přemýšlet. Já ji na první přečtení celou nedokázala strávit, proto se k ní v budoucnu ještě určitě vrátím. Pro náročného čtenáře jako dělaná
  •  Osudy a běsy – sonda do jednoho manželství, kde nic není, jak se zdá. Famózní styl a postupné odhalování pravdy, to je to, co tu najdete. Perfektní záležitost!
  •  Miloš Urban a ne tak úplně cokoliv – Urban je podle mého náročný spisovatel, ale právě, že ne ve všech svých knihách. Santiniho jazyk a Sedmikostelí bych doporučila milovníkům záhad a architektury, mého nejoblíbenějšího Hastrmana zase lidem, kteří inklinují k českému venkovu zejména v jeho někdejší podobě, potažmo pak lidem, kterým není lhostejná otázka ekologie. Hodně vychvalovaný je i Lord Mord, kterého jsem však zatím nečetla

8) Audioknihy

Na ty prosím nezapomínat! Já nedám dopustit zejména na pohádky a jednodušší příběhy…

  • Karlík a továrna na čokoládu – jedna z nejlepších audioknih, jaké jsem měla možnost poslouchat. Vždyť kdo by nemiloval ten slavný příběh, ještě navíc namluvený Bárou Hrzánovou?
  • Obr Dobr – další z knih Rolda Dahla, což je spisovatel, kterého jsem objevila teprve letos a naprosto mě uchvátil
  •  Již zmiňovaná Aristokratka, kterou skvěle namluvila Verča Kubařová
  • Co mě naučil tučňák – milý příběh o velmi nepravděpodobném přátelství mezi tučňákem a člověkem, namluvený Kryštofem Hádkem
  • Hunger games – YA klasika, kterou si její fanoušci mohou vychutnat v podání Terezy Bebarové

9) A nakonec – romantické příběhy

Tady už se nebudu vůbec rozepisovat a pouze Vás odkáži na nedávný článek na blogu (zde), nezapomeňte, že ještě stále můžete soutěžit o knihu Dobrý proti severáku, čas se krátí, vítěze vyhlásím v pondělí 5. 12., hezky na Mikuláše!


Článek je myslím dostatečně dlouhý a snad Vám přinese potřebnou dávku inspirace. Budu moc ráda, pokud mi dáte vědět, jaké knihy kupujete letos pod stromeček Vy, případně se jakkoliv vyjádříte k článku samotnému. Jako vždy se mějte prostě báječně! ♥

  • Share:

You Might Also Like

29 komentářů

  1. Skvělé tipy :) Určitě bych z tvých tipů dokázala vybrat dárky snad pro celou rodinu :)

    OdpovědětVymazat
  2. Perfektní výběr. Sama bych si něco vybrala a z některých bych i chrochtala blahem :D Já ještě nevím, jaké knihy budu objednávat. Ale dneska nebo zítra se na to musím konečně vrhnout :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo a mimochodem, máš to krásně nafocené. Úžasně úžasné a dokonalé :) Tiše závidím... :D

      Vymazat
    2. Budu se moc těšit, jestli se taky na blogu pochlubíš :) A moc děkuju za pochvalu :)
      Měj se krásně, Ivet

      Vymazat
  3. Jestli chceš, tak tu kupičku detektivek a thrillerů si klidně převezmu :D
    Katy

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D To teda nééé! To a ještě mnohem víc si pečlivě schraňuji :D

      Vymazat
  4. Hani, perfektní článek, skvělé tipy (některé už mám na nákupním seznamu) a hlavně nádherné, úplně vymazlené a vánočně laděné fotky! Měj se krásně :). Z

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeničko, hrozně moc moc děkuju, opravdu si toho vážím :)
      Měj se krásně

      Vymazat
  5. Milý Jezisku, cely rok jsem byla hodna a zaslouzim si neco pekneho,takze prosim jukni na Hanči blog a dones vsechno:-)
    Hani,krasne zpracovane! Kloboucek.

    OdpovědětVymazat
  6. Ell: Krásný seznam, já většinou vybírám knižní dárky maximálně tak z LK, holt jsem chudý student :) Každopádně i tam se dají občas najít pěkné kousky :) A letos mě kamarádky přemluvily, ať jim vytisknu moji první dopsanou knihu, takže to se určitě taky počítá ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu, v LK jsou opravdové skvosty, obzvláště ta klasika, i já tam ráda nakupuji :)
      A o tebou napsanou knihu bych taky měla klidně zájem, kdybys měla výtisk navíc :)
      Měj se krásně

      Vymazat
  7. Urcite skvele tipy, ja se chystam v prosinci na cteni knizky " Volani netvora ."
    Krasna fotodokumentace :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, moc děkuju za pochvalu a jsem zvědavá, jak se ti Volání netvora zalíbí :)
      Měj se krásně

      Vymazat
  8. To je moc pěkný článek! :) Já bych tam ještě přihodila záložky, ty jsou podle mého skvělým dárkem. Nebo rovnou třeba knihovna, to taky není dárek k zahození. :D Ale knížky samotné potěší asi nejvíc, je to takové zpestření už tak barevné knihomolské duše. :)

    Já si letos mnoho knížek nepřeji, ale vím, že dostanu čtvrtý díl HP v angličtině a možná nějakou kuchařku. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na webu 89publishers je skvělý článek o knihomolských neknižních dárcích, podepisuji se tam pod každou položku, tak když tak mrkni :)
      Kuchařku bych letos taky nějakou ráda dostala, tak uvidím, u nás se totiž hraje na překvapení :)
      Měj se krásně, Vlasti

      Vymazat
  9. Vážně nevím, kam dřív koukat, tolik skvělých tipů! :)
    Illuminae mě brzy čeká, moc se na něj těším!
    Sochaře také doporučuji, komiksy moc nečtu, ale tento mě zaujala! :)
    Knihy jako dárky nikdy nezklamou :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Magdi :)
      Jsem moc zvědavá, jak se ti Illuminae zalíbí, já jsem nadšená a na Sochaře se moc těším
      Měj se krásně

      Vymazat
  10. Pěkné tipy, některé knihy dokonce mám :-)

    OdpovědětVymazat
  11. Tolik skvělých tipů, přičemž většinu knih samozřejmě potřebuji pod stromečkem najít i já sama :D V mnoha se shodneme, hlavně to napětí je naše parketa, viď? Jsem ráda, že ty tisíce let psaní a focení a hlavně uklízení stály za to, článek je úchvatný :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kristý, díky ♥ Jojo napětí je naše a tipy bych od tebe sama mohla čerpat snad každý den :D
      A ano, stálo to za to, nejen pro ty překrásné komentáře, ale hlavně proto, že mě to konečně donutilo udělat vánoční úklid a vyzdobit. Dárky už mám z větší části taky nakoupené a dokonce zabalené, takže jsem vlastně díky článku konečně dohnala ten deficit :D
      Moc se těším, až se budeš chlubit, co ti nadělil Ježíšek. Měj se krásně :)

      Vymazat
  12. Co napsat- opravdu povedený článek, nádherné fotky a úžasné tipy!! :o)
    Myslím, že Ježíšek tento rok zkrachuje :D

    OdpovědětVymazat
  13. Ahhh, ty ilustrované verze Harryho. Já se to snažím zpracovat maminku, dropping hints na dárečky, znáš to. Tak třeba.

    Jak mám mezi těmi všemi úžasnými knihami vybrat dárky? Nebo SI vybrat dárky?? Hm?? V tom výběru máš vážně obrovskou spoustu knih, které bych si moc ráda přečetla. Řeknu ti snad jenom tolik, že se mi moc líbí tvůj výběr a že máš NÁDHERNÉ fotky.

    Měj se krásně. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Třeba se poštěstí, mně by taky udělal radost, tenhle je totiž pro neteř :D
      Mockrát děkuju za pochvalu, Kačí a doufám, že se s námi pak podělíš, co jsi nadělila/dostala :)
      Budu se těšit

      Vymazat