Přečteno za listopad 2016

By Hanka the bookworm - 10:15:00

Krásné ráno, mí milí. A je to tady, prosinec – nákupy, úklid, vaření, pečení, balení dárků…Vánoční pohoda. Říká se tomu tak, že? Ne, jen žertuji, já taky patřím mezi milovníky tohoto období, i když, abych se tak přiznala, letos ke mně ta vánoční nálada ještě tak úplně nedolétla. Asi si ji bude muset přivolat přečtením nějaké báječné zimní knihy a taky bych už mohla konečně vyzdobit okna, to vždycky pomůže. Máte Vy nějaké zaručené tipy nebo se už na Ježíška těšíte od září?


Každopádně, abychom se dostali k tomu podstatnému…Stejně jako v říjnu, i v listopadu se mi čtenářsky poměrně dařilo. Celkové „skóre“ je tentokráte sedm – čtyři fyzické knihy, dvě audio a jeden e-book.

Měsíc jsem začala s Obrazem Doriana Graye, což byl rest z října. Tato kniha se četla v rámci čtenářského klubu #mycteme, což je takové miminko naší milované Týny (The Book talk blog). Jsou to dva dny, co jsem publikovala recenzi, proto se už nebudu více rozplývat a jen Vám toto dílo znovu doporučím. Jasných 5/5.

Následoval recenzní výtisk od nakladatelství Jota, Měsíční svit nad Paříží od autorky Jennifer Robsonové.  Příběh to byl milý, oddychový a hlavní hrdinové takoví, jací se sluší na správné romantické knihy. Atmosféra dvacátých let v Paříži popsána na výbornou, proto ode mě Měsíční svit obdržel 4/5. Recenze

Následovala první z audioknih – Co mě naučil tučňák od Toma Michella. Pravdou je, že toto dílo není po literární stránce tím nejkvalitnějším, co si lze pořídit. Chcete-li ale půvabný milý příběh o přátelství mezi člověkem a tučňákem, který je jednou z nejlepších postav, jaké znám, určitě se po knížce podívejte. Navíc ji skvěle namluvil Kryštof Hádek, recenze se připravuje a Juan Salvador si vysloužil poctivé 4/5.

Jak už bývá zvykem, stihla jsem i jednu recenzní e-knihu od Hostu. Doporučena mi byla Všemi dary obdarovaná, po které jsem pokukovala i sama. Autorem tohoto postapokalyptického thrilleru je M. R. Carey a já musím přiznat, že mě kniha nadchla. Je perfektně vybalancovaná. Parádní příběh, skvělí hrdinové, tak akorát akce, tak akorát technických informací. Zkrátka a dobře doporučuji! 4/5 (ale do pěti nezbývalo mnoho). Recenze


Nemohla jsem vynechat ani oblíbené Domino. Pustila jsem se do Nehody od autorky C. L. Taylor, od které jsem již v létě četla Lež a ta se mi líbila. Nehoda byla bohužel o poznání horší a mám takový pocit, že toto dílo zapadne. Ohodnotila jsem ji průměrnými 3/5 a celou recenzi najdete zde.

A proto skáču od Naokiho Higašida byla jednu dobu všude. Já se k ní dostala trochu se zpožděním, ale vůbec nelituji. Je to velmi krátké počteníčko, zvládla jsem ho za jedinou cestu autobusem, ale je to přesně ten typ knihy, který budete otevírat stále a stále. S trochou zahanbení přiznávám, že mě osobně až tak nezasáhla, ale to je tím, že neznám žádného autistu a nedokáži být asi dostatečně empatická. Přesto je A proto skáču určitě výjimečná a věřím, že pro rodiče/sourozence/kamarády autistů, je toto dílo k nezaplacení. 5/5, recenzi také chystám.

Poslední je knížka, kterou Vám představuji hrozně ráda. Jedná se o další Dahlovku, kterou jsem tento rok zvládla – Obra Dobra. Příběh malé Sofie a jejího velkého kamaráda mě vzal za srdce. Je tak vtipný. A ten jazyk! No, rozplývat se budu opět více v recenzi. Zvolila jsem audio verzi, což byla volba určitě dobrá, nicméně přestože jsem nadšená, musím být trochu objektivní a uznat, že na Karlíka a Báru Hrzánovou to prostě nemá, proto „jen“ 4/5.

Dvěma rozečtenými knihami na prosinec jsou Osudy a běsy, u nichž si pro krásný styl psaní vychutnávám opravdu každé slovo a Illuminae, které mě zase okouzluje svou formou. Moc se těším, až Vám o těchto knihách povyprávím více, očekávejte recenze.


A teď Vy! Jaký byl Váš listopad? Kolik jste toho přečetli, kolik jste si toho koupili, kolik už jste toho koupili druhým, máte napečeno, uklizeno, nazdobeno? Povídejte…Těším se!

  • Share:

You Might Also Like

15 komentářů

  1. Haničko, jsem moc ráda, že se Ti i v listopadu čtenářsky tak hezky dařilo. U mě to bylo slabší, ale snad to prosinec napraví. Moc se těším na recenze na Oudy a běsy na Illuminae. Jinak já letos ty dárky nějak zázračně zvládla, mám téměř vše nakoupena a na Mikuláše začnu balit :) Nazdobeno nějak máme, ale v mezích, poněvadž máme toho našeho ničitele, takže se žádná dekorace nikde dlouho neohřeje. Přeju, ať k Tobě vánoční nálada doletí co nejdřív, já Ti jí na dálku posílám pěknou dávku! :*) A doufám, že do Vánoc se stihneme vidět! :) Měj se moc krásně :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc se těším na tvé shrnutí, Kristý a upřímně jsi mě moc neuklidnila, ty už začínáš balit a já mám teprve tři dárky :D No, musím s tím příští týden už opravdu hnout, obzvlášť proto, že některé dárky potřebuju objednat a známe českou poštu, že...
      Se zdobením začínám natvrdo od zítřka, dávám si předsevzetí :D
      Měj se krásně :)

      Vymazat
  2. Pěkné knihy!! Já už mám náladu od pondělí, protože u nás nachumelilo jako blázen a to se hned více těší. Dárky budu už také jen balit a pak jen číst a číst :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky! Páni, sníh? Já už snad ani nevím, jak vypadá :D Holky, vy mě s těmi dárky děsíte, opravdu s tím musím něco udělat. Mě děsně balí ta fáze balení a zdobení, ale s těmi nákupy to trochu pokulhává, obzvlášť pro mužské členy rodiny :D
      Měj se pěkně

      Vymazat
  3. Obdivuji především fotografickou část tvého dnešního příspěvku - jako profesionální fotograf! :)

    OdpovědětVymazat
  4. Odpovědi
    1. Jak už jsem někde psala, pro mě osobně je to nepochopitelné, protože se mi kniha nejen, že čte opravdu sama, ale hlavně se mi opravdu líbí...:) No, třeba to ještě zlomíš, Lucí nebo ti jiná klasika sedne víc, koukala jsem, že se chystáš číst Mušketýry, tak snad se ti budou číst lépe :)
      Měj se hezky

      Vymazat
  5. Pekne kousky jsi precetla v listopadu Hani :-)Z te tve sedmicky mam prectenou jen Obraz Doriana Graye a ta se mi libila :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda, Jani, pro mě je to opravdu výjimečná kniha.
      Měj se krásně :)

      Vymazat
  6. Máš krásné skóre, vlastně vůbec nechápu tvou lítost nad statistikami, kterou jsi vyjádřila v mém Vybarvování. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky. To není lítost, spíš jen obdiv k těm, co čtou ještě rychleji :)
      Měj se moc hezky

      Vymazat
  7. Ke mně se vánoční nálada nedostává už tak poslední tři roky. Je to bída. A letos, jak mám školní shon, tak to vůbec nestíhám zaznamenávat. Hrozně ten čas letí. Ze září si nic nepamatuju, říjen jako by vůbec letos neproběhl, listopad utekl strašně rychle a to, že už je zas devátého prosince, to je hnus. :D

    Každopádně, ke knihám. Sedm je úžasnej výkon. To už se mi dlouho nepoštěstilo. :D Dorian to je jasný, to je 10/5 hvězd. Ten Měsíční svit rozhodně chci sehnat a zkusit, moc mě zajímá, jestli by se mi líbil. K Nehodě už jsem se vyjádřila u recenze. A proto skáču, hm, to zní moc zajímavě. Taky jsem ji zaregistrovala. Stejně jako ty neznám nikoho s autismem, knížečku asi uplně neplánuju, ale jsem ráda, že tobě se líbila. Obr Dobr. Aw. MUSÍM už si udělat čas a jak Karlíka, tak tuhle záležitost si přečíst. Zrovna v neděli večer jsme na intru se spolubydlou koukali na filmovou verzi Obra a bylo to úplně úžasné. Na tvůj názor na Osudy a běsy a Iluminae, kterou si chci taky přečíst, se moc těším. :)

    Měj se krásně!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já už to naštěstí dohnala. Dárky víceméně mám, dokonce zabalené a už jsem stihla i uklidit a napéct cukroví, což byly mé největší resty :D
      Ze zmiňovaných tobě konkrétně určitě nejvíc doporučuji Karlíka, Obra a Illuminae, jsem přesvědčená, že ze všech budeš nadšená :)
      Je vidět, že toho máš teď opravdu hodně, tak ti jenom popřeju, ať se zbytek roku nese v poklidnějším duchu :)
      Měj se krásně

      Vymazat