Ediční plán #1 - únor 2016

By Hanka the bookworm - 13:07:00

Ahoj všichni, u spousty blogerů i booktuberů jsem si všimla toho, že zveřejňují nejrůznější knihy, které mají v nejbližší době vyjít, a které je zaujaly. Osobně mám tyto články/videa moc ráda. Často si tímto způsobem rozšiřuji svůj TBR (to be read) seznam, který už teď dosahuje enormních rozměrů, ale to mi vůbec nevadí J

V dnešním článku jsem se s vámi proto rozhodla podělit o několik knih, které vyjdou/vyšly v měsíci únoru a zaujaly mne. Většinou hodně dám na název, na obálku, ale samozřejmě si i přečtu anotaci a taky si všímám, zda nevychází něco nového od mých oblíbených autorů či další díly některých sérií, které mám rozečtené.

Začnu knihami, které už vyšly. První z nich je Jak najít lásku od Cecelie Ahern – kniha vydaná hned 1. 2. u nakladatelství Motto. Cecelia je autorkou romantických knih jako například P. S. Miluji tě či S láskou Rosie a jak název napovídá, ani u této knihy tomu nebude jinak. Musím se přiznat, že sama nejsem velkou fanynkou těchto slaďáren, ale jednou za čas to neuškodí a já jsem navíc tuto autorku chtěla vyzkoušet už poměrně dlouho. Knihu jsem si navíc již před nějakým časem koupila v angličtině, takže netrpělivě čeká na mé poličce, až se k ní dostanu. V angličtině jsem si jí koupila z toho důvodu, že pokud by se mi náhodou nelíbil příběh, procvičím si alespoň ten cizí jazyk.

Další již vyšlou knihou (8. 2. – Ikar) jsou Jména čísel. Autor Hans-Joachim Lang studoval pět let materiály, týkající se ostatků 86 Židů, kteří zemřeli během druhé světové války. Kostry těchto obětí totiž měly po „očistění světa od Židů“ sloužit vědeckým účelům. S koncem války byla však tato tělo uložena anonymně do hrobů a autor oběti identifikoval.
Sama jsem zvědavá, jak se s podobným příběhem vyrovnám, protože na tato témata jsem docela citlivá, nicméně mne kniha velmi zaujala. Autor je navíc znám již svým předešlým dílem – Ženy z bloku 10 – Lékařské pokusy v Osvětimi, na kterou se rovněž chystám, až seberu odvahu.

Třetí vydanou novinkou jsou Neviditelná zranění od české autorky Věry Fojtové. Kniha vyšla 9. 2. u nakladatelství MOBA. Shodou okolností se znovu jedná o knihu s válečnou tématikou, ke kterým já běžně netíhnu, nicméně tato mne zaujala. Z anotace se domnívám, že by téma nemuselo být až tak strašlivé jako v případě předchozího díla, jež jsem vám představila, protože do tohoto příběhu nejspíše promluví i láska.

17. 2. vydalo nakladatelství Domino další knihu od známé autorky Rowan Colemanové (Kniha vzpomínek, Není co ztratit) – Matkou ze dne na den. V této knize nám autorka představí dvě zcela odlišné kamarádky. Carrie je rodinný typ, Sophie zase kariéristka, a tak se jejich cesty po čase rozejdou. Když však Sophie zjistí, že Carrie zemřela a není nikdo, kdo by se postaral o její dvě dcerky, vezme tuto „povinnost“ na sebe a stává se tak doslova matkou ze dne na den. Námět příběhu je rozhodně velmi zajímavý – nejsem si ještě jistá, zda se pustím přímo do této knihy nebo zkusím některou z těch starších, nicméně si na autorku už delší dobu brousím zuby.

Další chystanou knihou je pokračování thrilleru Ty od Caroline Kepnes. Kniha nese název Skrytá těla a měla by vyjít 24. 2. taktéž u nakladatelství Domino. Vzhledem k tomu, že se jedná již o druhý díl, raději nebudu zmiňovat anotaci a těm z vás, kteří se ještě k Ty nedostali, ji ani nedoporučuji číst, jelikož obsahuje spoiler. Já předchozí díl četla a měla jsem z něj smíšené pocity, více se už brzy dozvíte z recenze. I přesto dám ale této knize šanci a jsem zvědavá, zda nám autorka tentokrát naservíruje lepší příběh. Doufám, že i nyní bude kniha psána du-formou, která mě už v Ty velmi zaujala.

Koncem měsíce února jakoby se s novými tituly roztrhl pytel. Mne osobně zaujaly např. Tymiánové dopisy od Eve Makis, jenž by měly vyjít 27. 2. u mého oblíbeného nakladatelství Argo. Kniha je velice zajímavá už svou obálkou, ale hlavně anotací a jsem si jistá, že tuhle si chci opravdu přečíst. Možná dokonce koupit. Mělo by se jednat o směsici tajemství, humoru, zajímavých postav, ale i popisu temné minulosti – to vše v netradičním prostředí Kypru.

Předposlední knihou je V tichu od mladé české autorky Alžběty Bublanové. Vychází 28. 2. u Knižního klubu. Anotace slibuje zajímavý příběh o životním boji bezejmenné hrdinky, která se s životem pere jak v pubertě, tak v dospělosti. Nejsem si jistá, zda je tato kniha to pravé pro mě, ale ráda jí dám šanci a rozšířím si tak obzory na poli české knižní scény.

Poslední knihou, kterou dnes zmíním je Zeď vzpomínek od čerstvého držitele Pulitzerovy ceny Anthonyho Doerra, celosvětově uznávaného pro svůj román Jsou světla, která nevidíme (na která se rovněž chystám). Měla by vyjít v poslední letošní únorový den (tedy 29.) u nakladatelství MOBA a jedná se o soubor povídek, odehrávajících se na čtyřech světadílech. Všechny tyto informace mi stačí k tomu, aby ve mně kniha vzbudila zájem.

Zaujala vás některá ze zmíněných knih nebo už jste nějakou dokonce četli? A na jaké knihy se těšíte v průběhu února Vy? Určitě mi dejte vědět dole v komentářích. 

  • Share:

You Might Also Like

2 komentářů

  1. Moc pěkný souhrn, zaujalo mě mnohé - především Lang a jeho Jména čísel. Ale i další - musím konstatovat, že Zeď vzpomínek mě láká mnohem víc než Světla... Konečně se k tomuto autorovi dostanu. A docela ráda bych si pořídila i knihy od Rowan Colemanové - nejen kvůli zajímavým námětům, ale taky kvůli těm perfektně sjednoceným (obsese) a překrásným obálkám :)
    Hezký den, Hani!
    K

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Kristý, děkuji za další pěkný komentář :) jsem ráda, že tě alespoň něco z mého výběru inspirovalo. S Colemanovou to mám stejně - ty obálky jsou super, takže je (asi) jen otázkou času, než mi od ní něco přibude do knihovničky :) Hezký den

      Vymazat