RC | Někdo blízký - Cara Hunter

By Hanka the bookworm - 10:50:00




Někdo blízký je jednou z těch detektivek, která rozhodně neupoutá motivem. Únos dítěte je dneska už skutečně otřepané téma, na druhou stranu se zdá, že nikdy nevyjde z módy. Mám takový pocit, že když už si ho autor zvolí ke zpracování, musí k němu přistoupit opravdu zodpovědně. Čtenáři totiž nezacpe pusu omíláním stejného vzorce stále dokola. Naštěstí, se to Caře Hunter (skoro) podařilo.

V detektivkách hrají kromě případu samotného prim zejména postavy, co si budeme povídat. Právě díky nim nám může autor zamotat hlavu, vést nás jednou tím a jednou oním směrem. Já osobně mám mnohem radši menší počet možných podezřelých. Spisovatel má pak s příběhem větší práci, musí skutečně dobře maskovat drobné odbočky a vůbec největším majstrštykem jsou podezřelí pouze dva. To se třeba výborně podařilo zpracovat Mindy Meije v knize Budu vším, čím mě chceš mít (tady je recenze). Ovšem i Cara Hunter aspiruje na tenhle, pro mě téměř nedosažitelný, piedestal velmi důstojně.

Podezřelí jsou jedna věc, hlavní vyšetřovatel a jeho kolegové věc úplně jiná. Inspektor Fawley působí celkem sympaticky, na druhou stranu nevybočuje svým přístupem ani mluvou z řady. Není to zkrátka jeden z těch, na kterého si ihned vzpomenu. Na můj vkus by mohl být více charismatický a mít „něco“ zapamatovatelného. Co se ale naopak povedlo znamenitě, je zapojení aktuálního prvku Facebooku a Twitteru. Tweety výborně oživují tempo, a navíc na nich autorka poukázala na fenomén dnešní doby – předsudky, unáhlené soudy, stupidita lidí. Paradoxně se tohle všechno neodráží jen v příspěvcích samotných, ale obzvlášť v připojených hashtazích? (asi to slovo neumím skloňovat).

Někdo blízký je detektivka lehce nadprůměrná, která sice zpracovává všední téma, nicméně přináší i nějaké inovace. Závěr je překvapivý a zejména díky němu autorka vystoupila z řady. O jeho vhodnosti by se dalo polemizovat, já jsem s ním spokojená, byť zanechává řadu nezodpovězených otázek. Věřím, že kniha zaujme široké spektrum čtenářů. Doporučila bych ji všem, kdo hledají jednodušší oddechovku a nemají v tomto žánru žádné vyšší literární ambice. Já ji přelouskala za pár dnů a opouštěla ji s příjemným pocitem. Koncem dubna navíc vychází už druhý díl, takže si můžete vychutnat oba pěkně pohromadě.

Za možnost knihu číst v předstihu a recenzovat ji pěkně pozdě, moc děkuji a zároveň se omlouvám Aničce z Hostu. Můžete na ni mrknout tady.

Co Vy a Cara Hunter? Zaznamenali jste její Někdo blízký? Jaký motiv Vás v detektivkách baví nejvíc? Dejte mi vědět, budu ráda

Originální název: Close to Home (2018)
Překlad: Markéta Polochová
Nakladatelství: Host
Rok vydání: 2018
Počet stran: 350

  • Share:

You Might Also Like

4 komentářů

  1. Knížku mám doma od vánoc a moc se na ni těším. Myslím, že ji budu muset brzy otevřít (jako všechny :D), protože brzy vychází druhý díl. Jsem ráda, že tě nezklamala :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak, já ji mám sice za sebou už dlouho, ale až teď jsem se dostala k recenzi, říkala jsem si, že se to teď, před vydáním druhého dílu, jedině hodí :)
      Snad se bude líbit
      Měj se krásně a děkuju za komentář :)

      Vymazat
  2. Ono to má pokračování? To snad ne.. :/ Na knihu jsem zvědavá a celkem se i těším. Námět je opravdu otřepaý a často si říkám, zda se to dá napsat nějak jinak, takže o to víc jsem zvědavá. Jo a fotka je parádní :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mockrát díky, Ivet. Ano, jedná se o sérii, tak jsem zvědavá, s čím autorka přijde dál :)

      Vymazat