PRÁVĚ POSLOUCHÁM | Žena v okně

By Hanka the bookworm - 23:32:00


Krásný večer, přeju Vám všem. Dneska jsem se ještě tak jako narychlo pro Vás rozhodla sepsat článek a podělit se o knihu, kterou zrovna poslouchám. Žena v okně je fenomén, který do Česka vtrhl se sílou uragánu a to hlavně proto, že jsme dostali práva k jejímu vydání snad jako úplně první. Zatímco teď ji tedy vídám u zahraničních bloggerů jako žhavou novinku, u nás už ji většina lidí četla nebo zrovna čte, což je velmi zajímavý a jedinečný pocit. Já jsem se pro knihu rozhodla v audiopodobě a musím říct, že to byla volba naprosto znamenitá, protože je to po Marťanovi za poslední dobu už druhá kniha, která je skutečně famózně zpracovaná po zvukové stránce a kulisy dokreslující atmosféru jsou zvoleny tak vhodně, až se té audioknize místy daří mě děsit. Příběh samotný je bohužel zatím pro mě slabší, protože na nějaký větší rozjezd člověk čeká do půlky. Teprve teď (asi po pěti hodinách poslechu) se začínám dozvídat střípky z minulosti hlavní hrdinky a až nyní přišla ona událost, kterou prozrazuje už samotná anotace… No, uvidíme, jak se to bude vyvíjet dál, každopádně doufám, že teď již kniha nabere opravdu na tempu.


Anna Foxová trpí po traumatickém zážitku agorafobií a nevychází ze svého obrovského domu, který sdílí pouze s pohledným nájemníkem. Své dny tráví diskuzemi na internetu, hraním šachů, sledováním černobílých filmů, popíjením vína a sledováním sousedů. Když se do domu naproti nastěhují Russellovi, začne se Annin svět měnit. Nejprve ji navštíví syn, poté i jeho matka a nakonec Anna zahlédne něco, co vidět neměla. Skutečně zaslechla v tom domě křik nebo si s ní jen pohrává její mysl nadopovaná prášky, které spolu s alkoholem nejdou moc dobře dohromady?

Jak to máte s touhle knihou Vy? Zaznamenali jste ji? Četli ji? Láká Vás? Budu ráda, když mi dáte vědět. 😊

  • Share:

You Might Also Like

10 komentářů

  1. Na knížku jsem měla políčeno v klasické podobě, ale jak se začaly rojit negativní komentáře, tak pořád nevím, jestli do ní jít :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, já jsem zatím rozpačitá. Jakože audiokniha je fakt super, ale ten příběh absolutně zatím nepřináší nic nového, takže doufám, že skuteečně dojde k nějaké šokující změně směru, jinak ji budu muset zařadit po bok Dívky ve vlaku a Ženy z kajuty č. 10 mezi těžkej průměr...
      Měj se krásně, Šári

      Vymazat
  2. Četla jsem ji celkem nedávno a ohromila mě! Ano začátek slabší, ale pro vývoj příběhu důležitý. Audiopodoba mě hodně láká, aspoň tak, jak si ji podala :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, jak jsem psala Šárce, moc doufám, že mě v závěru nějak ohromí, protože zatím je to pro mě strašně průměrné a dost utahané. Ale audiokniha je vynikající, to beze sporu :)
      Měj se krásně, Marcel

      Vymazat
  3. Já to zatím obcházím obloukem, byla bych sice zvědavá, ale přijde mi, že tu mám kvadrilion zajímavějších knížek. Ten koncept nespolehlivého vypravěče je děsně ošemetný a mně moc nesedí ani při vynikajícím zpracování, takže váhám a váhám.
    Ale trošku jsi mě zlákala tím, že je jako audio výborně zpracovaná, to mě pokouší :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, já furt čekám. Sice už mě autor teda s jednou informací pěkně převezl, ale na to, že mi zbývají jen dvě hoďky poslechu, je to trochu málo... Audiokniha je vynikající, za tím si stojím, ale příběhově to pro mě zatím stojí tak cca po boku Dívky ve vlaku a ženy z kajuty č. 10. Dám třeba vědět, až to úplně dokončím, ale za mě jako neurazí/nenadchne...
      Měj se krásně :)

      Vymazat
  4. Knížku jsem pochopitelně zaznamenala, ale i když je to skutečně fenomén, asi to úplně není kousek pro mě. Možná doporučím známým, kterým by se mohla líbit. Ale docela tě obdivuju, že takhle dokážeš konzumovat audio knihy. Já nikdy neseberu tolik času a navíc se v tom ztrácím, takže nakonec vždycky sáhnu po papírové :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, hele, tak za mě nakonec ne ne ne. Nesedlo mi to. A audioknihy miluju a podle mě se to jako člověk musí naučit, protože ze začátku jsem taky vždycky ztrácela nit příběhu a teď už u toho můžu dělat téměř cokoliv. Nejčastěji poslouchám v autě, ale hodně i při vaření, uklízení nebo třeba když si plánuju bullet journal :) A ono se ty hodiny pak pěkně nasčítají, takže to přibývá :) Nikdy bych se nesáhla raději po audioknize než po knize, takže když mám čas číst fyzicky, vždycky zvolím tuhle variantu :)
      Měj se krásně, Lory <3

      Vymazat
  5. Já se musím přiznat, že jsem knížku ani nezaznamenala. Tedy, teď mi to tak připadá, možná jsem ji někde viděla, ale nedávala jsem pozor a nezapamatovala si ji. O:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, po poslechu můžu upřímně říct, žádná škoda :D
      Měj se krásně, Vlasti

      Vymazat