Knižní přírůstky za leden 2017

By Hanka the bookworm - 16:47:00

Krásný nedělní podvečer, moji milí. Vítám Vás u druhého shrnujícího článku tohoto měsíce. Dneska se společně podíváme na nové knížky, které přibyly do mé knihovničky. Mým předsevzetím (jako už tradičně) bylo méně kupovat a musím říct, že se mi to tento měsíc podařilo dodržet. Celkově jsem na čísle sedm, přičemž dvě knihy byly výhrou v soutěži.


Oněmi dvěma vyhranými kousky byly Lazarovy ženy od Mariny Stěpnové a Pod sněhem od Petry Soukupové, ze které mám obzvlášť radost, protože se na autorku chystám už hodně dlouho. Štěstí se na mě usmálo při losování na serveru ČBDB, kdy ze všech hlasujících (v anketě Knižní blog roku), jsem tyto knihy získala právě já. K výhře patřila ještě Papírová města od Johna Greena, kterou jsem se rozhodla věnovat do vlastní narozeninové soutěže blogu, takže kdo jste se ještě nezapojil, určitě to napravte, máte-li o knihu zájem.

Zbylých pět přírůstků jsem si zakoupila sama, a jak uvidíte, ve výběru se to jen hemží českými jmény. Chystám se totiž tuzemskou scénu konečně více probádat a splnit si tak své další knižní předsevzetí na letošek. První knihou je Únava materiálu od Marka Šindelky. Kdo ví proč, jsem si prvně myslela, že se jedná skutečně o „materiál“, tedy že kniha bude mít jaksi fyzikální podstatu, tak to ale zdá se není, proto jsem na knihu moc a moc zvědavá. Další Čech, který rozhodně nesmí chybět v mé sbírce je Ladislav Zibura, pro krásné grafické zpracování jsem se rozhodla pro jeho novější knihu Pěšky mezi buddhisty a komunisty a nemohu se dočkat, až se do cestopisu začtu. Čína mě sice příliš neláká, ale myslím si, že část věnovanou Nepálu si rozhodně užiju. Třetím a posledním Čechem je Tomáš Grombíř a jeho debutový titul Jedničky a nuly, který právě čtu. 13. 2. totiž budu součástí Jakubova knižního klubu (Book’s calling book club), kde se objeví právě i sám autor a nad knihou se bude debatovat, takže se moc těším (zároveň jsem ale i trošku nervózní).


Další dvě zakoupené knihy už jsou od zahraničních autorů. První je Uloupený život od Jaycee Dugardové, který jsem objevila díky Týnce (její nedávnou recenzi tohoto díla naleznete zde). Jedná se o autobiografickou zpověď dívky, která byla ve svých 11 letech unesena a ve vězení setrvala celých 18 let, přičemž během té doby byla opakovaně znásilňována a porodila bez lékařské pomoci dvě zdravé děti. Myslím, že na čtení této knihy se budu muset značně obrnit…

Posledním kouskem je Kdysi od Morrise Gleitzmana, což je kniha, na kterou se chystám už od jejího vydání. Válečné téma z pohledu malého chlapce je pro mne velmi lákavé a z recenzí vím, že se titul hodně líbí. Věřím, že nezklame ani mě.

No a tím jsme pro dnešek hotoví. Kolik toho přibylo Vám? Zaujalo Vás něco z mého výběru? Doporučíte mi nějakého současného českého prozaika? Jak se máte a co čtete? Určitě mi dejte vědět v komentářích, těším se.

  • Share:

You Might Also Like

16 komentářů

  1. Krásne prírastky Hani! Som rada, že si si urobila radosť a samozrejme dodržala svoje predsavzatie. :) Dúfam, že si knihy užiješ. Maj sa krásne a prajem príjemný zvyšok večera. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Mně přibyla za leden jedna jediná knížka - Harry Potter and the Half Blood Prince, babička mi to koupila k narozeninám. Ale dostala jsem poukázku do Kanzelsbergera za umístění se v olympiádě z němčiny, tak to taky někdy budu muset využít. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je nádherný přírůstek, Vlasti, věřím, že si ho s Modrým vychutnáte :) A poukazy nikdy neomrzí, tak si vyber něco pěkného :)
      Měj se krásně

      Vymazat
  3. Ha, a ja necetla ani jednu. To je výzva!:D

    OdpovědětVymazat
  4. Moc pěkná hromádka. Jsem zvědavá, jestli budeš z Kdysi také nadšená :) Přeji pěkné čtení :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že určitě, Šári, poslední impulz jsi mi ke koupi dala vlastně ty :)
      Měj se krásně

      Vymazat
  5. Krásné novinky, Hani, a jsem ráda, že se Ti daří dodržovat to menší nakupování. Snad nám to vydrží i dál :) A teď se jdu vrhnout na obrovskou gratulaci k narozeninovému článku ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky doufám, Kristý. Nejde ani tak o to šetření (i když i to je pěkné), jako o to, že bych konečně ráda trochu vybalancovala to množství přečtených a nepřečtených knih na mých poličkách :)
      Měj se krásně ♥

      Vymazat
  6. Hanka, ty tak rýchlo uverejňuješ nové články, že nestíham komentovať :D No musím to rýchlo napraviť ;)
    Krásne číslo kníh ti pribudlo a chválim pevnú vôľu ohľadom menšieho nákupu kníh (ja sa ešte tiež držím, no teraz je toľko zliav! Začínam mať z toho absťáka :D)
    Gratulujem k výhre ^.^ Knihu Pod snehom by som si veľmi rada aj ja prečítala, pretože som na ňu čítala krásnu recenziu a nalákala ma ;)
    Veľmi sa mi páči, že ideš dať šancu vašim spisovateľom, mala by som už konečne aj ja tým našim, no pomaly nestíham čítať recenzáky, nieto ešte knihy, ktoré si zakúpim :/ No ja si to nejak už zariadim :D
    Tak , prajem ti príjemné čítanie a teším sa na nové články♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mony, ty jsi úžasná ♥
      Já mám ty ledny většinou docela v pohodě, loni to dokonce byla jediná nová kniha, postupem roku to už je pak ale horší :D
      Děkuji za gratulaci, udělalo mi to radost, vůbec jsem nečekala, že by se zrovna v takové konkurenci na mě mohlo usmát štěstí :)
      Jsem zvědavá, jestli se i ty v budoucnu dostaneš ke slovenským, případně českým autorům, já bych z těch vašich dala ráda šanci minimálně Dominiku Dánovi :)
      Měj se krásně :)♥

      Vymazat
  7. Uloupený život je moc silná kniha. I dnes mám husinu, když si na ni vzpomenu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to ráda slyším, i když je blbé to takhle říct, těším se teď na knihu o to víc :)
      Děkuji za komentář a krásný večer, přeji :)

      Vymazat