TBR | Listopad

By Hanka the bookworm - 21:23:00

Krásný večer, mí milí. Dneska se zase hlásím se seznamem tří titulů, ke kterým bych se ráda dostala v nejbližších dnech (upřímně ale, mám toho teď až nad hlavu, takže kdo ví, jak to dopadne). Myslím, že všechny knihy, které jsem vybrala, jsou dokonale podzimní, takže pokud někdo hledá inspiraci, určitě mi napište, jestli Vás některá zaujala.
 

Nejprve se budu věnovat knize, kterou už většina z Vás asi zaznamenala. Fredrik Backman rozhodně není ani na zahraniční ani na české scéně žádným nováčkem. Já už od něj četla Oveho a Babičku, a byť se mi druhá jmenovaná moc nelíbila, chci mu dát rozhodně ještě šanci. Medvědín je navíc románem, který se odehrává na malém městě v poměrné úzkém okruhu lidí, kteří spolu musí interagovat, ať se jim to líbí nebo ne a tenhle aspekt já v knihách (a vlastně i v životě) moc ráda pozoruji. Nejsem fanouškem anonymity velkých měst, ač uznávám, že nabízí i spoustu výhod. Hokej sice není úplně moje parketa, ale jednak si myslím, že o ten sport jako takový tam až tolik nejde a jednak, pokud už bych si v telce spustila sport, bylo by to mistrovství světa v hokeji 😊 Pokud už jste Medvědín četli, poměrně nedávno vyšlo volné pokračování My proti vám.

Spolupráce jsou fajn, ať si říká kdo chce co chce. Já se díky té s nakladatelstvím Host dostala k jejich historicky první reading copy (dosud nepublikovaný výtisk knihy určený recenzentům) a mám neskutečnou radost, že mě v té záplavě zájemců vybrali. Někdo blízký je psychologické drama. Když osmiletá dívenka zmizí z rodinné oslavy, inspektoru Fawleymu je naprosto jasné, že za tím pravděpodobně stojí někdo z jejích členů. A že je tahle rodina skutečně podivná – matka, která se snaží udržet zdání normálnosti, otec zase dělá jako by se ho to netýkalo a k tomu zakřiknutý a nemluvný bratr. Kniha vychází už dnes (25. 10.), takže jestli Vás zaujala, šup pro ni.


Knihou, kterou představím jako poslední, pravděpodobně začnu. Čtvrtá opice mě v zásilce od nakladatelství Domino skutečně překvapila. Datum vydání je totiž plánováno až na 30. 10. a vůbec jsem netušila, že připravují reading copy. Znovu si moc vážím toho, že mám možnost číst knihu v předstihu, jen mě trochu mrzí, že to asi nestihnu. I tentokrát zní anotace více než zajímavě. Detektiv Sam Porter se snaží už pět let dopadnout brutálního vraha, který mu posílá balíčky s částmi těl jeho obětí. Konečně po dlouhé době nastává zvrat ve vyšetřování, protože se Porterovi podařilo objevit vrahův deník. Pomůže mu to tentokrát Opičákovu (jak vrahovi přezdívají) příští oběť naleznout dřív, než bude pozdě?

Jaké plány máte na dlouhé podzimní večery Vy? 🍂 Zaujala Vás některá z novinek? A co Fredrik Backman? Četli jste od něj něco? Dejte mi vědět 💕

  • Share:

You Might Also Like

10 komentářů

  1. Ach, kolik let už si slibuji, že si nějakou další knížku od Fredrika Backmana přečtu - nebo si dám alespoň rereading milovaného Oveho. :D A pořád nic. :D
    V listopadu bych chtěla přečíst hodně věcí - zvlášť dotáhnout do konce čtenářskou výzvu na databázi knih, přečíst knížky půjčené z knihovny a dočíst nějaké série. Jenže bude toho víc - zkoušky z němčiny, dějepisná soutěž... a vůbec nevím, jak můj listopad po knižní stránce bude nakonec vypadat. Vlastně po jakékoliv stránce. :D

    Měj se hezky. ^^

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já to tak mám s oblíbenými autory taky, třeba Irvinga jsem četla naposled snad před čtyřmi lety, přestože mám na něj chuť pokaždé, co projdu kolem knihovničky :)
      Čtenářskou výzvu já letos nějak nedávám, témata mi příliš nesedla, tak mám myslím slpněno asi jen 60 nebo 70 %, ta na příští rok se mi ale zamlouvá mnohem víc :)
      Držím moc palce na dějepisnou soutěž, mimochodem, připravuješ se (na soutěže obecně) spíš sama nebo tě hodně vede učitel?
      Měj se krásně

      Vymazat
  2. drzim palce, at prectes vsechny tri a to minimalne tyhle tri ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mockrát díky, Luci, taky doufám, že nezůstane jen u těchhle :)
      Měj se krásně

      Vymazat
  3. Někdo blízký jsem před chviličkou objevila a zařadila na seznam, takže si velmi ráda počkám na recenzi. Doufám, že kniha bude skvělá. Přeji příjemné čtení :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To já taky, a taky doufám, že recenze bude nejpozději do konce listopadu :)
      Měj se krásně, Ivet a děkuju

      Vymazat
  4. Knihu Někdo blízký jsem si dnes šoupla na vánoční wishlist. Doufám, že knížku stihneš v listopadu přečíst a zrecenzovat, abych věděla, jestli si ji opravdu přát :D Ať se líbí a tvé čtecí plány vyjdou :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Snad ano, teď mám aspoň pořádnou motivaci :D
      Měj se krásně a děkuju :)

      Vymazat
  5. Od Backmana jsem četla Babičku a ta mě vůůbec nebavila, knihu jsem s radostí poslala dál. Mám doma ještě Oveho, ale bojím se do něj pustit, protože Babička pro mě byla fakt strašný zklamání.
    A na ty novinky z Hostu a Domina jsem hrozně zvědavá, obě dvě vypadají jako pecky!

    OdpovědětVymazat
  6. Zbožňujem Backmana♥♥♥ Čítala som od neho Oveho a Tu žila Britt-Marie a obe milujem a odporúčam kde-tade :D Medveďovce som si práve priniesla z knižnice, takže sa neviem dočkať a podľa mňa ma nesklame ani tentokrát ^.^
    Momentálne mi spoločnosť robí Slunečnice od Winmanovej, na ktorú si ma nalákala, takže som vážne zvedavá, ako ma zaujme :)
    Máš skvelé plány na tento mesiac, držím palce, aby ti vyšli...

    OdpovědětVymazat