TBR | Květen

By Hanka the bookworm - 23:28:00


Hezký večer, mí milí. Máme tu téměř konec měsíce a já konečně dala do kupy svůj TBR seznam, to jsem ale šikula. 😅 Květen pro mě byl velmi hektickým, a přesto krásným měsícem a doufám, že jeho poslední třetinu zakončím čtením. Tentokráte mám na seznamu hned čtyři kousky, ale protože dvě z nich jsou dost útlé, snad to ještě stihnu. Dědinu navíc dneska dočítám, tak myslím, že se o ní brzy doslechnete víc. Pokud byste si tak jako celkově chtěli užít mé přítomnosti trošku víc, neváhejte mrknout na můj Instagramový profil @hankathebookworm, kde jsem přeci jen o něco aktivnější a do komentářů mi taky hoďte odkazy na ty svoje, pokud Vás ještě nesleduji, ráda začnu. A teď už pojďme na knížky.


Petra Dvořáková se na české scéně etablovala již několika romány pro děti i dospělé. Největší ohlas sklidily asi její Sítě, které na mě samozřejmě čekají na poličce už přes dva roky. Před nedávnem jí u Hostu vyšla novinka Dědina, která autentickým jazykem popisuje život obyvatel jedné malé obce na Vysočině. Momentálně knihu dočítám a před Petrou se musím jedině sklonit. Dědina je po jazykové stránce bez jediné chybičky a dějově se beze všeho může postavit po bok knih Petry Soukupové, s nimiž sdílí neskutečnou hodnověrnost a precizní zachycení smýšlení hlavních postav.

Když Sharon J. Bolton potvrdila červnovou autogramiádu v Čechách, spousta lidí skákala tři metry do vzduchu. K této příležitosti byl znovu vydán román Už mě vidíš? – první díl její slavné série s vyšetřovatelkou Lacey Flint a zanedlouho zároveň vyjde v pořadí již čtvrtý díl – Temné říční proudy. Díky skvělé spolupráci s nakladatelstvím Domino mám tu čest, přečíst si tento díl s předstihem a poinformovat Vás dopředu. Pevně věřím, že mě spisovatelský um Boltonové nadchne a Vy se můžete velmi brzy těšit na recenzi, protože Temné říční proudy jdou na řadu hned po Dědině. Zároveň si v kalendáři zakroužkujte úterý 26. června. V pět hodin se vidíme v kavárně knihy Dobrovský na Václavském náměstí, kde si společně můžeme nechat všechny její knihy podepsat.

U Domina ještě chvilku zůstaneme a to konkrétně kvůli Madoně z hor od Elise Valmorbidy. Od tohoto románu čekám opravdu hodně, protože lákavější anotaci jsem dlouho nečetla. Příběh ženy, která se nejprve dře v italských horách, pečuje o muže a rodinu, aby následně musela přečkat válku, vařit z ničeho a ustát manželskou krizi i odloučení od dětí, mi z ní jako jeden z těch příběhů, které pohnou mým (nejen) čtenářským světem. Kniha je rovněž velmi krásně vyvedena, autorkou obálky je Kateřina Coufalová, která se mimo jiné postarala třeba o vizuální stránku jedné z nejlepších knih vůbec – Osudů a běsů. 💖 K téhle knize mě zkrátka něco zatraceně táhne a mám takové tušení, že z toho nemůže vzejít nic špatného.

Na závěr mám připravenou Johanu od spisovatelského tria Horáková, Scheinostová, Dostálová. Tahle novelka popisuje po tři dekády život jedné ženy, přičemž každá z autorek zpracovala třetinu příběhu. Nápad se zdá být zajímavý, ohlasy jsou zatím poměrně rozporuplné. Jedno je však jisté – autorky budou hostkami červnového Book Clubu, takže případné připomínky budu mít komentovány přímo od zdroje a jako vždycky se na tohle setkání moc těším.

Jak to máte s květnem Vy? Splnili jste už Vaše čtenářské plány nebo snad ještě doháníte resty? A připravujete si už průběžně TBR seznam na léto nebo tomu necháte volný průběh? Dejte mi vědět. 😊

  • Share:

You Might Also Like

10 komentářů

  1. Johana je prý skvělá, slyšela jsem na ní jen samou chválu :-) Já čtu hlavně teď, když mám čas po maturitě a nepřipravuji se zatím na přijímačky :) Rozečítám Šest vran, tak jsem na ní zvědavá :) Držím palce, ať knížky přečteš ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vážně? Tak to ráda slyším a těším se o to víc. Doufám, že si Šest vran užiješ a hrozně ti závidím tohle pomaturitní období, to byly nejlepší prázdniny, jaké jsem zažila :)
      Měj se krásně a děkuju

      Vymazat
  2. Z knih jsem žádnou nečetla, ale nevypadají špatně. Budu držet palce, ať zvládneš co nejvíc. :) Pro mě byl květen také příšerně hektický a nezvládla jsem kromě školy v podstatě nic jiného.. dokonce jsem ani nečetla, což je pro mě naprostá katastrofa. Ale přesně jak říkáš, snad aspoň tehle poslední týden něco zvládnu a doženu resty. :) Užij si čtení. ♥

    OdpovědětVymazat
  3. Tak to ráda slyším, že je na tom někdo podobně a jsi dobrá, že jsi zvládla aspoň tu školu, já nějak nestíhám ani v ní :D
    Měj se krásně a ať se ti do rukou dostane nějaká super kniha :)

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj Hani, já mám poslední měsíce stále nějak hektické a komplikované a tak s nadějí vyhlížím prázdniny, že snad bude konečně volněji. Co se četby týká, mám velké přání konečně dočíst tři rozečtené knihy. Předpokládám, že tipy od Tebe. Jsou to v tomto článku zmiňované Osudy a běsy, taktéž zmiňovaná Petra Soukupová a kniha Pod sněhem a nakonec dočíst Obyčejný život od Karla Čapka (Hordubala a Povětroně už mám za sebou, jupí). Líbí se mi všechny knihy a moc se tedy těším kam mě ty příběhy zavedou. Dávám si předsevzetí zvládnout to do prázdnin. Přeji krásné dny :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, Zdeni, ježiš to je tak skvělé slyšet, že někdo skutečně čte ty knihy, co doporučuju :) Myslím, že máš před sebou báječný měsíc/měsíce čtení, ve společnosti těchto kousků určitě. No a já ti dohodím ještě tip na Dědinu, kterou jsem dneska dočetla a je to prostě skvost, myslím, že se o ní objeví na blogu samostatný článek :)
      Na prázdniny se taky už moc těším, mějte se i s rodinou báječně :)

      Vymazat
  5. no ja se zaplacala recenzakama, takze z puvodnich planu jsem nic nevytahla :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No já si tak nějak dala za úkol, že do léta taky přečtu většinu recenzáků, na které se sice moc těším, ale léto bych chtěla věnovat "svým" knihám, které mi leží doma už moc dlouho :)
      Měj se krásně, Lucí

      Vymazat
  6. Na Madonu z hor a Johanu se chystám taky. A než se pustím do nové S. J. Bolton, ráda bych si přečetla alespoň první dva díly série, které mám doma, když tento je už čtvrtý :) Právě dočítám Jepici, takže až napíšu recenzi, juknu na tvou :)

    OdpovědětVymazat
  7. Ehm, komentuji pár dní před koncem měsíce - tak jen doufám, žes toho zvládla přečíst co nejvíc. :D :)

    OdpovědětVymazat