TIP | Černobílý svět

By Hanka the bookworm - 8:00:00


Americký Jih, 60. léta 20. století, černošské hospodyně se tu běžně starají o bílé děti, které byť je jako malé zbožňují, v dospělosti je zavrhnou a chovají se k nim se stejnou arogancí jako jejich rodiče. Všechno zajde do extrému, když se jedna z bílých paniček rozhodne, že už dál se svou hospodyní nechce sdílet záchod a začne prosazovat samostatné toalety, aby zabránila údajnému šíření nemocí. V tu chvíli se slečna Skeeter rozhodne, že podobným zvěrstvům už nebude přihlížet a spravedlnosti se rozhodne učinit zadost. K tomu jí má mimo jiných napomoci i hospodyně Aibileen, ke které se brzy přidá taky prostořeká Minny. Jak její rozhodnutí bránit černé zamává s životem na maloměstě?


Komu se to bude líbit?

·                Lidem, kteří, stejně jako já, milují příběhy „obyčejných lidí“ na pozadí závažných historických událostí
·                Vám, kdo se chcete něco dozvědět o nerovné situaci černých a bílých v 60. letech
·                Milovníkům kvalitně a autenticky podaných příběhů
·                Příznivcům detailně prokreslených uvěřitelných charakterů, které Vás chytnou bez výjimky za srdce
·                Těm, co se chtějí trochu dojmout, trochu pobavit a trochu poučit a učinit tak kvalitní formou

Znáte Černobílý svět? Četli jste? Viděli jste? Která forma je podle Vás lepší? A sdílíte mé nadšení z příběhu slečny Skeeter, Abigail, Minny a ostatních?

  • Share:

You Might Also Like

6 komentářů

  1. Na knihu jsem narazila a docela mě zaujala, rasismus a jiné měřítko na černé a bílé je podle mě silné a porbírané téma i teď. Věřím, že čtení může být hodně zajímavé. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jasný, ta kniha vyznívá pořád docela aktuálně, i když samozřejmě dneska už to není takový extrém...
      Čtení je to výjimečné, moc doporučuji :)

      Vymazat
  2. Nevím, jestli se dostanu ke knížce v brzké době, mám toho ke čtení fůru. Zaujala mě ale, takže si ji určitě někam poznamenám. :D A minimálně ten film bych si nerada nechala ujít. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Poznamenej, poznamenej :) Já film ještě neviděla, ale myslím, že šanci mu dám :)

      Vymazat
  3. Už je to několik let, co jsem četla knihu, takže nemůžu úplně zhodnotit, nicméně v té době se mi tuším líbila. Film jsem viděla také a ten je skvělý, zvlášť s mou oblíbenou Emmou Stone v hlavní roli :))

    já chci poezii

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem na něj zvědavá, Stone moc jako herečku neznám, kromě La La Landu, ale je mi sympatická, tak se docela těším :)
      Měj se krásně

      Vymazat