RC | Má ji rád, nemá ji rád - S. J. Bolton

By Hanka the bookworm - 20:58:00

Hamish Wolfe je nesmírně šarmantní a inteligentní muž, jehož kouzlu málokdo odolá. Zároveň je ale také obviněn z únosu a vraždy tří žen a momentálně si odpykává svůj doživotní trest. Maggie Roseová je extravagantní právnička, která si vybírá pouze případy, o kterých ví, že je vyhraje. Ještě nikdy se v tomto ohledu nemýlila. Wolf usiluje o to, aby Maggie jeho případ převzala, ta se tomu nicméně zpočátku urputně brání. Nakonec však změní názor... Je možné, že se Hamish úspěšné advokátce dostane pod kůži více, než by jí bylo libo? Uzavře i tento případ a udrží svou statistiku na stech procentech? Nebo udělá poprvé v životě chybu?


S. J. Bolton je nejen v zahraničí velmi uznávanou autorkou. I na českém trhu je Má ji rád, nemá ji rád v pořadí už její pátou knihou. Jedná se o samostatný román stejně jako v případě Obětiny. Vedle těchto dvou titulů může být českému čtenáři známá ještě série s Lacey Flintovou (česky Už mě vidíš?, Volavka a Tak to je, tak to bude). Sama dost dobře nevím, proč mi tak dlouho trvalo podívat se autorce na zoubek, obzvlášť když všechny její knihy mají na Databázi knih hodnocení přes 80 %, nicméně teď se mi její práce konečně dostala do ruky.

V první řadě je třeba vyzvednout, s jakou precizností a lehkostí autorka buduje svůj příběh. Nenápadně do děje začleňuje jeden faktor za druhým, až Vám příběh Hamishe Wolfa, jeho fanynek a konečně samotné Maggie Roseové doslova ožívá před očima. Kniha se díky stupňování tenze čte neskutečně lehce a autorka umí dobře manipulovat se čtenářem tak, aby chtěl vědět, jak to bylo dál. Klíčová otázka: udělal to nebo ne? Vás bude jistě provázet téměř do samotného závěru a myslím, že málokdo odhadne rozuzlení. Nicméně právě ono rozuzlení bylo pro mě kamenem úrazu. S tak nepravděpodobným a málo uvěřitelným koncem jsem se snad ještě nesetkala. V mých očích tím autorka bohužel zabila všechny ostatní (velmi kvalitní) aspekty knihy...

... Jakými jsou třeba postavy. Všichni hrdinové jsou nešablonovití, za což tedy smekám, neb to se dnes moc nevidí. Zejména Maggie je velmi výrazná a nevšední a její osobnost je značně komplikovaná. Mám ráda silné ženské hrdinky a toho se mi právě v podání této advokátky dostalo vrchovatě. Rovněž Wolfovy fanynky, byť jim v podstatě není věnován větší prostor, tvořily nápaditou komponentu knihy. Bylo zajímavé sledovat, jak rozdílné názory mohou v jeho případě panovat a rovněž poznámky o nejrůznějších důvodech uzavírání manželství s odsouzenými vězni byly dost obohacující.

Vyzvednout je zapotřebí zejména Boltonové styl, což už jsem tak trochu naznačila výše. Tempo této knihy je doslova strhující a téměř šest set stran jsem neměla problém zvládnout za dva dny. Čtivost, autentické dialogy a schopnost udržet čtenáře v napětí, to jsou jen základní stavební kameny jejího rukopisu. V tomto ohledu se nesmírně těším, až se pustím do její další knihy, protože se mi dlouho nestalo, aby mě autor svým stylem tak upoutal. Jediné, co bych vytkla je používání protetického „v“ v českém překladu, na to jsem prostě alergická a byť rozumím tomu, že to mělo danou postavu odlišit, za mě toto tedy ne-e.


Kniha Má mě rád, nemá mě rád má všechny kvality, které by dobrý thriller měl mít - ikonické hrdiny, svižné tempo i dobrou konstrukci příběhu, ale... A to ale je bohužel hrozně veliké - rozuzlení zápletky je naprosto nepravděpodobné, a jak už jsem napsala, sráží v mých očích knihu do průměru. Proto hodnotím 3/5. Na S. J. Bolton ale určitě nezanevřu, doma na mě čeká její Obětina a já opravdu doufám, že se tentokráte ke skvělým postavám, perfektnímu příběhu a hlavně úžasnému stylu psaní přidá také famózní konec!

Za poskytnutí knihy k recenzi mockrát děkuji nakladatelství Domino, chcete-li se na knihu mrknout, můžete tak učinit přímo tady.

Znáte S. J. Bolton? Jaký máte názor na její knihy? Máte nějakou nejoblíbenější? A co právě nejnověji vydaná Má ji rád, nemá ji rád? Souhlasíte s mým názorem nebo jste nekriticky nadšení jako většina ostatních čtenářů? Určitě mi dejte vědět 😊

Originální název: Daisy in Chains
Překlad: Markéta Polochová
Nakladatelství: Domino
Rok vydání: 2017
Počet stran: 560

  • Share:

You Might Also Like

13 komentářů

  1. Knihu mám zatím na seznamu. Tvé konečné hodnocení mě docela zarazilo, neboť jsem četla jen samé nadšené recenze. Ale trocha střízlivosti neuškodí ;) Na knihu se přesto chystám. A vůbec jsem netušila, že má autorka víc knih, takže díky za rozšíření obzoru ;) A musím pochválit fotky. Jsou vážně skvělé :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem hrozná :D Všichni jsou prostě jen nadšení a tím to hasne, já musím rejpat :D Ale co už... Nicméně autorku určitě moc doporučuju, myslím, že zrovna tobě by se mohla zalíbit a já jsem sama moc zvědavá na její ostatní knihy :)
      Díky za pochvalu, Ivet, moc to pro mě znamená, měj se krásně :)

      Vymazat
  2. Drahouši, přijde mi, že Má ji řád máme promluvené tam a zpátky třikrát, tak už se tu nebudu rozepisovat... Mě kniha i přes nerealističnost vyústění - kterou uznávám - líbila natolik, že jsem hodnotila výše. Na druhou stranu, po přečtení další knížky od autorky už mi ta snaha o velkolepost přijde trochu unavující. Mám tu ještě dva tituly a těším se na ně, ale přesto si od autorčiny naléhavosti a grandióznosti potřebuju trochu odoočinout. Nicméně čert to vem - tohle jsou thrillery na výborné úrovni a patří k tomu lepšímu, co jsem četla :)
    Recenzi moc chválím, Haničko, je parádní, a budu se moc těšit na Tvé další dojmy z autorky :)
    Měj se krásně :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo a ta první fotka? Milion srdíček! :)

      Vymazat
    2. Já myslím, že se do Obětiny pustím celkem brzo, dost mě láká, tak snad to zvládnu ještě před koncem roku a sama jsem zvědavá, jak se mi zalíbí a jestli se naše názory třeba nerozejdou a budu Obětinu naopak hodnotit výše..Uvidíme :)¨
      Mockrát děkuju za pochvalu a měj se parádně - mimochodem, jak jsi na tom ve středu ráno (jako myslím každou středu) - mám okno cca od půl desáté do dvanácti každý týden :)

      Vymazat
  3. Parádní fotky, Hani :) Dojmy z knihy máme sice trošku odlišné, ale to vůbec nevadí. Taky se těším na další knihy od autorky :)

    OdpovědětVymazat
  4. To je bichle :p S autorkou jsem se ještě nepotkala, tak nevím :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bichle to je, ale rozhodně se není třeba ničeho bát. Jak říkám, zvládla jsem ji za dva dny. Myslím, že by se ti autorka mohla líbit, Majdi :)
      Měj se krásně

      Vymazat
  5. Od autorky jsem nic nečetla, ale tahle kniha mě trochu láká, práva díky skvělým recenzím, a ta tvoje do nich rozhodně patří. A fotky jsou také parádní.
    Měj se hezky, Hani.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za pochvalu. Určitě vych být tebou dala autorce šanci, je opravdu vysoko hodnocená a píše neuvěřitelně čtivě :)
      měj se krásně

      Vymazat
  6. To vůbec neznám. O:) Ale recenzí jsi mě navnadila. Docela ráda bych knížky od Domina konečně začala číst. :)

    OdpovědětVymazat
  7. S Dominem neváhej, je téměř nemožné šlápnout u nich vedle a kromě kvalitních thrillerů vydávají kupu dalších zajímavých knih, třeba s válečnou tématikou, které by tě podle mého mohly zajímat :)
    Měj se moc krásně :)

    OdpovědětVymazat