AUDIOKNIHA | Medvídek Paddington - Michael Bond

By Hanka the bookworm - 19:27:00

Medvídek Paddington je osiřelý medvěd z nejtemnějšího Peru, který přicestuje na nádraží v Londýně. Tam si ho všimnou manželé Fouskovi, jimž se ho zželí a přijmou ho za svého. To ale ještě netuší, že jim toto rozhodnutí obrátí život vzhůru nohama. Nemotorný medvídek se zaplete do nejedné šlamastyky, ze všech trablů se však dostane s noblesou sobě vlastní.


Medvídek Paddington je pohádka, která mě lákala už poměrně dlouho, posledním impulzem pro přečtení bylo zjištění, že audioknižní verzi namluvil Tomáš Juřička, se kterým se znám osobně, a proto už nebylo déle nad čím váhat.

Tento anglický medvěd je často přirovnáván k našemu českému Krtečkovi. Příměr je jistě na místě - oba jsou stejně roztomilí, oba se do všeho vrhají po hlavě. Je tady ale i zásadní rozdíl: Krteček (jako správný komunista) vždycky všecko vyřeší a zvládne, Paddington obvykle naopak zvrtá, co může, daří se mu u toho ale zůstat nad věcí. A právě tady vidím jedno krásné poselství pro děti; i když Vám něco nejde, nevzdávejte se a hlavně – nestyďte se za to. Žádný učený z nebe nespadl. Situace, do kterých se medvěd dostává, jsou navíc neskutečně milé a vtipné. Celá kniha je tedy v podstatě založena na situačním humoru.


Hlavní postavu už jsme si víceméně popsali – malý popleta, který se snaží, seč může a je roztomilost sama. Důležitou roli hrají i manžele Fouskovi, kteří jsou spravedliví a za svého svěřence se vždycky postaví. Do popředí se pak dostává už jen dcerka, která je medvědem samozřejmě okouzlená a každou trampotu se spolu s ním snaží co nejlépe zamaskovat.

Styl psaní odpovídá příběhu. Je lehký, svižný, nenucený, vtipný a zejména kouzelný. Děti jistě zaujme a myslím, že jejich rodiče (potažmo dospělé, které ani děti nemají, ehm…) také.

Jako v případě každé pohádky, i tady bych doporučila audio verzi. Tomáše Juřičku můžete znát třeba jako Oslíka ze Shreka a já si nemůžu pomoci, nějak se mi k těm zvířecím hrdinům hrozně hodí. Jeho hlas je navíc takový „brublavý“ (fakt nevím, jak jinak to vyjádřit), takže jako Paddington byl úplně báječný. Při četbě příliš neměnil intonaci, ale to nevadilo, protože autor napsal dialogy tak dobře, že se Vám určitě nestane, že byste nevěděli, kdo zrovna mluví.


Celkově jsem naprosto spokojená. Příběh je jednoduchý, odpočinkový a přitom zábavný, ale i poučný. Verzi namluvenou Tomášem Juřičkou jsem si užila a teď už jenom přemýšlím, zda se pustit i do filmu. Zatím jsem zkusila jen začátek a nějak mi to nesedlo, tak ještě uvidím. Hodnotím 5/5.

Co Vy? Znáte příběh malého Paddingtona? Viděli jste film? A co pokračování – je stejně dobré? Na každý komentář se jako vždy moc těším. ♥ 

Vydavatel: Tympanum
Interpret: Tomáš Juřička
Délka: 2:43 h

  • Share:

You Might Also Like

7 komentářů

  1. Jéé, Paddington ♥ Já se asi chystám spíše číst, uvidím, každopádně film jsem viděla a líbil se mi - zvlášť ta úvodní scéna v té koupelně je úplně neskutečná! :) Když o tom tak přemýšlím, možná mě ten zbytek ani tolik nebavil, ale tenhle moment to celé tak nějak "očaroval" a já mám na film jen samé krásné vzpomínky :) Parádní článek, jako vždy :) Měj se moc krásně, Hani! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, tak scéna v koupelně je skvělá i v knize. Co mě ale na filmu zarazilo (viděla jsem tedy jen kousíček), ale tam se po Paddingtonovi pátrá, ne? Není tam něco jakoby špionážního nebo, že ho chce někdo "ukrást" nebo něco takového? To totiž v knize vůbec není a právě proto mi to asi nesedlo - na první pohled mi to přišlo hrozně "americké", jestli mě chápeš :)
      Každopádně - děkuju mockrát za pochvalu a měj se taky krásně ♥

      Vymazat
    2. Jojojo, to máš pravdu, mám pocit, že ho někdo unese nebo tak. A souhlasím s tím, že je to takové americké. Takže mě těší, že to v knize není, a těším se na ni ještě o to víc :)

      Vymazat
  2. Jak audioknihy nemusím, tak tuto bych mohla určitě. Krásná recenze, Hani, takové pohlazení :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Šári, mockrát děkuju, věřím, že i kniha samotná by tě okouzlila :)

      Vymazat
  3. Bohužel jsem film neviděla, ale leccos jsem o něm slyšela :) Jsem ráda, že se ti audiokniha líbila :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Majdi, třeba na něj v budoucnu narazíš :)
      Měj se krásně

      Vymazat