Příšerné příběhy vánoční - Chris Priestley

By Hanka the bookworm - 8:00:00


Originální název: Christmas tales of terror
Překlad: Vít Penkala
Nakladatelství: Argo
Rok vydání: 2015
Počet stran: 124

Příšerné příběhy vánoční jsou souborem sedmi povídek, které mají společné dva rysy – všechny se odehrávají v čase Vánoc a jejich úkolem je navodit mrazivou atmosféru, nahnat strach a dokázat, že každý špatný skutek bude po zásluze potrestán. Chris Priestley je českým čtenářům znám již několika předešlými knihami – Příšerné příběhy vánoční jsou v pořadí dokonce už čtvrtým počinem ze série „příšerných příběhů“.

V období Vánoc vypukla kolem této knihy v blogerském světě tak trošku mánie, kterou jsem se nechala strhnout a knihu si také pořídila. To, že se jedná o knihu pro děti, mi nevadilo, čtu takové příběhy občas ráda, navíc jsem se těšila na originální náměty jednotlivých povídek, u kterých mě bude mrazit. To alespoň slibovala anotace. Při koupi hrálo velkou roli rovněž velmi povedené zpracování knihy, které má na svědomí česká ilustrátorka Lucie Straková. V Anglii, odkud pochází autor, totiž vyšla pouze jako e-kniha.


Jedná se o dílko útlounké s velkými písmenky a ještě s ilustracemi, takže čtení vám zabere nanejvýš jedno odpoledne. Já osobně tedy ale vůbec nechápu, proč jsou kniha a vlastně i autor, tak vychvalováni. Každá povídka (bez výjimky) je totiž naprosto neoriginální a s náměty jsme se v různých obdobách setkali už jinde. Ani jedna ve mně nezanechala hlubší stopu a teď, když píšu recenzi, si stěží vybavuji jejich obsahy. Matně si vzpomínám, že ještě tak úplně nejhorší nebyly povídky Sněhulák a Jinovatka, to ale nic nemění na tom, že ani ony nebyly námětem ba ani zpracováním ničím výjimečným.


Celkově mě tedy kniha hodně, hodně zklamala. Nakonec jsem jí udělila 2/5 a to jen kvůli zmiňovanému pěknému zpracování. Příběhy samotné jsou podle mého doporučitelné jen opravdu malým čtenářům, kteří jsou ještě horory zcela nepolíbení. Když si představím, že já ve dvanácti louskala svého prvního Kinga, tak mi označení „pro mládež“ u této knihy připadá opravdu úsměvné. Takže pokud máte devítiletého sourozence a chcete ho večer malinko postrašit, pak je tato kniha možná tou správnou volbou. Já ji schovám pro svou (nyní pětiletou) neteř a až trošku doroste, uvidím, co na to bude říkat ona.

Nečetli jste náhodou některý z povídkových souborů „příšerných příběhů“? Co na to říkáte Vy? Budu ráda, když mi dáte vědět. J

  • Share:

You Might Also Like

12 komentářů

  1. Jé, tohle vůbec neznám. Ani jsem to snad nikde neviděla. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, jak říkám, byl kolem toho boom spíše v období Vánoc (marketing jede). Jinak jeho knihy v knihkupectvích seženeš v oddělení pro děti a mládež ;)
      Hezký den

      Vymazat
  2. Tuhle knížku znám, ale jen po stránce vizuální. Mno, myslím, že pro osmiletého bratra by se to docela hodilo, takže si ji možná pořídím a budu mu předčítat, ale mě samotnou to moc neláká.

    Lory Humble

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně, jak píšeš. Osmiletému bráchovi by se to líbit mohlo, Tobě asi ne :D
      Měj se krásně, Lory

      Vymazat
  3. Perfektní květnová četba, že? :D
    Po knize jsem koukala, ale zase tolik mě nezaujala :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ji četla v lednu :D Jenom jsem neuvěřitelně pozadu se všemi recenzemi, tak se to snažím tak nějak střídat - vždy vydat nějakou starší, a pak zase novější :D
      Myslím, žes o nic nepřišla :)
      Měj se krásně

      Vymazat
  4. Slyším o autorovi, serii tak knize úplně poprvé :D Asi se mě ta mánie vyhla :D
    Každopádně mě kniha vůbec nezaujala, a koukám, že ani o nic nepřicházím :D
    DENYII

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Opravdu ráda bych napsala, že přišla, ale bohužel to tak není. Určitě se v zimě poohlédni raději po jiných kouscích :)
      Měj se krásně

      Vymazat
  5. Touto "vánoční" knihou jsi mi připomněla, jak jsem si v květnu chtěla koupit Zimní příběh☺. No, ne že bych měla zimu nějak ráda (nemám ji ráda ani trošku), ale ta anotace u Zimního příběhu je perfektní, nikdo se mi pak nemůže divit, že obvyklé letní dny trávím se "zimní" knihou v ruce☺. (Dobře tu větu ber trochu s nadsázkou☺).

    Příšerné příběhy vánoční jsem nečetla, ale knihu znám od vidění. Znáš to, seznam skvělých knih je tak dlouhý, že není času nazbyt☺.

    Měj se moc hezky, Mimozemšťanka
    U Mimozemšťanky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to já se tedy na Zimní příběh taky chystám a to už pěkně dlouho...A nevidím důvod, proč se i v létě nezchladit :)
      Díky za komentář a měj se krásně :)

      Vymazat
  6. I knížce jsem slyšela, ale moc pochvalné to nebylo. Celkově musím říci, že asi kniha není nic pro mě, nějak mě neláká. (Ovšem to jsem řekla o tolika knihách, které nakonec přistály v mé knihovně...) Krásný den, Hani :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kristý, vůbec o nic nepřicházíš, fakt. Na tuhle se s klidem můžeš vykašlat :)
      Měj se krásně

      Vymazat