Mysterium tremendum - Sebastian Rainer

By Hanka the bookworm - 10:04:00

 
Překlad: -
Nakladatelství: Panteon
Rok vydání: 2015
Počet stran: 260

Mysterium tremendum je český mysteriózní thriller odehrávající se v 70. letech v Beskydech. Hlavním hrdinou je mladý umělec, kterému autonehoda, jenž způsobil, naprosto změní psychiku a on se rozhodne pod vlivem Tizianova obrazu Apollón a Marsyás namalovat dosud největší dílo své kariéry, ať to stojí, co to stojí.

Mysterium tremendum byla první kniha, kterou jsem objevila v balíčku od Knihobita. Byla jsem tím mile překvapená, protože jsem se chystala tuto knihu číst, nicméně sama bych si jí asi nepořídila. Mé nadšení vzrostlo po přečtení anotace – tato kniha přece musí být přesně pro mě!

Kniha je poměrně útlá a „jde rovnou na věc“, tzn., nekoná se nějaké velké představování postav, ale rovnou prožíváme jejich životy. Nicméně musím se přiznat, že mě první zhruba dvě třetiny knihy vůbec nezaujaly. Jednoduše jsem se nějak pořád nemohla zorientovat v tom, co se mi autor vlastně snaží říct. Bylo to takové nijaké…

Poslední třetina knihy však měla ohromný spád. Člověk najednou nevěděl co je přítomnost a co minulost; co sen a co skutečnost; co halucinace a co realita. Tenhle pocit ve mně přetrval i po přečtení a musím se přiznat, že stále nevím, co si o knize myslet a zda se mi vlastně vůbec líbila. Nicméně rozhodně vyvolává pocity a emoce, a to je u knihy vždy důležité.

Závěrem bych chtěla říct, že knihu ke koupi bych asi nedoporučila, ale určitě si jí přečtěte a udělejte si o ní obrázek sami, možná nakonec zjistíte, že jí doma chcete a poběžíte do nejbližšího knihkupectví. Za čtivost a opravdu nafouknutou reklamu (které s prominutím nelze uvěřit, ale pravděpodobně splnila svůj účel) bych knize dala „plný počet“, mé rozporuplné pocity z příběhu mě však nutí hodnotit: 3/5

„Tělo je jen pochva údů,
zbav se toho hnízda bludů.
Zastři oči, to je lest,
vírou srdce se nech vést.“


„Už věděl, že každý výjev zla, zvrácenosti nebo děsu je jen výplod nechápající mysli. Pochopit to znamenalo prožít fascinující mystický zážitek hrůzy, děsu, strachu, tajemství a transcendentní úcty. Prožitek zvaný MYSTERIUM TREMENDUM.“

  • Share:

You Might Also Like

0 komentářů